Bugatti nie je prvou automobilkou, ktorá používa 3D tlač na automobilové komponenty. Podujali sa však skúsiť niečo v neprebádanej oblasti. Sú prvou značkou, ktorá má brzdy z 3D tlačiarne. Presnejšie brzdič, ktorý by chceli nasadiť aj v produkčných autách (dostane Chiron vylepšenú verziu?). Vyrobili už niekoľko kusov, ktoré budú testovať v prvej polovici roka a na základe výsledkov sa rozhodnú, či brzdy nasadia.

Najväčší brzdič v automobilovom priemysle

Bugatti hovorí, že 3D brzdy, ktoré vytvorili, majú hneď niekoľko prvenstiev. Sú to najväčšie brzdy v automobilovom priemysle. Stojí za zmienku, že Bugatti Chiron má doteraz najväčšie brzdy v produkčnom aute, sú vyrobené z hliníkovej zliatiny. Nové brzdy sú ale z iného materiálu, automobilka stavila na titán. Zároveň je to aj najväčší funkčný komponent, ktorý vytvorili 3D tlačou, brzdič je dlhý 409 mm, široký 211 mm a vysoký 137 mm.

Titánový brzdič Bugatti vyrobili pomocou 3D tlačiarne

MERCEDES VYTLAČIL KOVOVÉ SÚČIASTKY NA 3D TLAČIARNI

MERCEDES VYTLAČIL KOVOVÉ SÚČIASTKY NA 3D ...

3D tlač nie je žiadnou novinkou. Ešte donedávna bola spojená najmä s plastami, no zainteresovaných už neprekvapí ani 3D ...

09. 08. 2017
PLNE OBNOVITEĽNÁ PNEUMATIKA BUDÚCNOSTI

PLNE OBNOVITEĽNÁ PNEUMATIKA BUDÚCNOSTI

Francúzsky gigant Michelin už tradične udáva smer vývoja vo svete pneumatík. Po nedávnom kontroverznom vyjadrení, že ...

04. 08. 2017

8-piestikový titánový brzdič má lepšie vlastnosti ako hliníkový. Použili titánovú zliatinu, ktorá sa nachádza v raketových motoroch a namáhaných častiach krídel lietadiel. Bugatti hovorí, že materiál znesie tlak až 125 kg/mm2 bez poškodenia. Je aj veľmi ľahký, titánový brzdič váži len 2,9 kg, kým obdobný hliníkový by mal 4,9 kg.

Aby Bugatti mohlo takéto niečo vytvoriť, spolupracovali s výskumným inštitútom Laser Zentrum Nord, ktorý sídli v Hamburgu. Na vytlačenie brzdiča potrebovali 45 hodín. Štyri 400 W lasery tavili titán, ktorý potom ukladali do 2213 vrstiev. Na finálne opracovanie potrebovali ďalších 11 hodín. Automobilka očakáva, že počas testovania nových bŕzd sa im podarí skrátiť čas výroby, ktorý je teraz približne 56 hodín.

zdroj: motortrend.com

foto: Bugatti

3D TLAČ SA STÁVA NÁSTROJOM INDIVIDUALIZÁCIE

3D TLAČ SA STÁVA NÁSTROJOM ...

Jednou z prelomových technológií poslednej doby je určite 3D tlač. Zatiaľ slúži prevažne na výrobu prototypových ...

28. 06. 2016
AUTO Z 3D TLAČIARNE DOSTANE DVE TVÁRE

AUTO Z 3D TLAČIARNE DOSTANE DVE TVÁRE

Už minulý rok sme vám predstavili firmu Local Motors, ktorá spolu s ďalšími partnermi priviedla na svet elektromobil s ...

16. 07. 2015