Pamätáte sa na Cadillac ATS? Mnohí z vás asi nie a je to škoda. Približne pred rokom sme vám priniesli krátky test tohto sedanu, vo verzii ATS 2.0T A 4x4. Už vtedy sa ukázalo, že Cadillac ponúka v type ATS zaujímavú alternatívu k nemeckej trojici BMW 3, Mercedes-Bnez C a Audi A4. Jeho najväčšou slabinou prekvapivo neboli jazdné vlastnosti, ako by mnohí možno čakali. Práve naopak. To čo marí šance tohto auta na úspech v Európe je žalostne malá rozmanitosť v ponuke tohto typu. Zatiaľ je stále v predaji iba sedan, u nás iba s jedným motorom. Zákazníci však majú na výber z dvoch prevodoviek, automat a manuál, a zvoliť si môžu aj pohon iba zadnej nápravy, alebo všetkých kolies. Tieto časy sa však čoskoro zmenia. Už po prvom teste sme vás informovali, že Cadillac chce rozšíriť počet karosárskych verzií. Že to neboli iba prázdne slová, potvrdila automobilka nedávnym predstavením ATS Coupe.

Toto elegantné kupé príde do predaja na domácom, americkom trhu v lete tohto roku. Pod kapotou nájdeme rovnaký motor, ako v prípade sedanu, teda prepĺňaný 2,0 litrový 4-valec s výkonom 203 kW (276 k). Maximálny krútiaci moment však oproti sedanu stúpol z 353 Nm na 400 Nm. Je ale pravdepodobné, že sa tohto zvýšenia dočkáme aj v sedane. Každopádne tieto parametre umožnia vodičovi 1550 kg vážiaceho ATS Coupe, vychutnať si zrýchlenie na 100 km/h za 5,6 s. To je o 0,3s menej, ako v prípade BMW 428i. Zákazník má aj v tomto prípade na výber medzi 6-stupňovým automatom alebo 6-stupňovým manuálom. Jedinú alternatívu k tomuto motoru zatiaľ predstavuje 3,6 litrový 6-valec s výkonom 239 kW (325 k) a 373 newton metrami krútiaceho momentu. Ten bude však zrejme určený iba pre americký trh.

276 koní a 400 Nm umožnia vodičovi 1550 kg vážiaceho ATS Coupe, vychutnať si zrýchlenie na 100 km/h za 5,6 s. To je o 0,3s menej, ako v prípade BMW 428i.

Že to Cadillac myslí s jazdnými vlastnosťami naozaj vážne dokazuje aj rozloženie hmotnosti 50/50, päť prvkové nezávislé zavesenie zadných kolies, či posilovač riadenia s premenlivým účinkom. Samozrejme aj v prípade kupé má zákazník možnosť vybrať si okrem klasickej zadokolky, aj verziu s pohonom oboch náprav. Rovnako si môže priplatiť aj za nastaviteľný športový podvozok, ktorého súčasťou je aj systém Magnetic Ride Control. Ten v reálnom čase mení charakteristiku tlmenia, čím bráni zbytočným náklonom karosérie. Pre lepšie jazdné vlastnosti je k dispozícii aj mechanický samosvor.

Kožený interiér môže mať drevené, hliníkové, alebo karbónové obloženie.

Výbava ATS Coupe môže zahŕňať aj adaptívne LED svetlá, farebný Head up displej, či audio systém BOSE. Ten vám, ako je to v poslednej dobe moderné, sprostredkuje aj zvuk motora. Do uší tak dostanete iba odladenú nahrávku na rozdiel od napríklad Jaguaru F-Type, s krásnym nefalšovaným revom z výfukov. Samozrejmosťou je ručne čalúnený kožený interiér.

Cadillac, však v rozširovaní modelového radu ATS nekončí. Viceprezident Robert Ferguson už potvrdil, že automobilka chystá ešte minimálne jednu karosársku verziu. Okrem ostrej verzie V, tak do portfólia typu ATS pribudne ďalší variant. Zatiaľ však nie je známe, či to bude kabrio alebo kombi. No, vyzerá to tak, že otvorená verzia má momentálne väčšie šance. Zmysel by dávali obe karosérie, ale je nepravdepodobné, že sa oboch aj dočkáme. Podľa Fergusonových slov sa automobilka chce radšej sústrediť na menši počet modelov a chce ich robiť dobre.

CHCELI BY STE RADŠEJ ATS KOMBI, ČI KABRIO?

  • Kombík by mal v Európe určite väčšie šance. ( 55% )

     

  • Jednoznačne kabrio. Viac sa hodí k imidžu značky. ( 25% )

     

  • Ani jedno, radšej by som si vybral z produkcie nemeckej luxusnej trojky. ( 20% )

     

Odpovedalo 51 ľudí