Oprava moderných a hlavne drahých áut ozaj nie je jednoduchá a ani lacná. Množstvo káblov, plastov, držiakov a všeličoho, čo bráni klampiarom, dokáže nejedného riadne vytočiť. Ako opraviť po totálke BMW radu 7, pôvodne krásne drahé auto? Toto BMW 750i dokázal známy karosár Arthur Thussik podľa priložených fotografií a videa dať do takmer pôvodného stavu.

Na Slovensku, a nielen u nás, ale takmer v celej strednej a východnej Európe, je to bežný jav. Auto po totálke dokážu miestni „fachmani“ opraviť do stavu, akoby ho žiadna nehoda nestretla. Na YT kanáli má také videá aj (pre niekoho) známa osoba Arthur Tussik z Litvy, ktorého iste medzi „autičkármi“ nemusím predstavovať.

Arthur Tussik sa pustil do reinkarnácie BMW 7 a opäť nesklamal.

Pred pár dňami na svoj YT kanál nahral video o oprave minulej generácie BMW 7 (F01), v mojich očiach už jasná totálka. Arthur si to však nemyslel, a tak autu vrátil druhý život. Keď si pozriete video, zistíte, že neporušené časti boli prakticky len 3, pravá časť od A-stĺpika dozadu, podlaha a zadná časť podlahy kufra. Oba predné nosníky, strecha, prakticky celá ľavá strana, to všetko musel Arthur meniť, vyklepávať, zvárať atď. Pre lepšiu ukážku si však pozrite video, ozaj stojí za to, ako sa dá z (pre niektorých) neopraviteľného automobilu spraviť akoby „nový“ kúsok. Kto vie, koľko takýchto áut jazdí aj po našich cestách...?

Jedno je však isté, pevnosť jednotlivých deformačných zón a kovových dielcov pôvodne vyrobených všakovakými modernými technológiami už zďaleka nemá pôvodné hodnoty. Ak použil na zadnej časti rovnakú technológiu, ako pri výrobe BMW, ešte môže byť. Predné nosníky však klepaním a rovnaním už svoju pôvodnú schopnosť tlmiť nárazovú energiu mať nebudú. Je teda celkom isté, že toto auto, navonok plne funkčné, pekné a laicky bezproblémové už druhú ranu z hľadiska ochrany posádky zďaleka tak dobre nezvládne. Ba naopak, pre pasažierov môže byť pri ďalšej nehode pre svoju hmotnosť a hybnosť dokonca nebezpečné.

 

Foto: Arthur Tussik YT kanál