Citroën dosiahol výrazný úspech, za štyri roky predali 500 000 vozidiel DS. DS sa v tomto roku stáva samostatnou značkou a štúdia Divine DS zosobňuje ducha týchto francúzskych áut. Divine DS zaujme neobvyklým štýlom, odvahou, eleganciou, či technológiami poriadenými dizajnu. Ukazuje schopnosti legendárnych majstrov v kombinácii s najmodernejšou technológiou.

Sivá metalíza z chrómovými prvkami zvýrazňuje dynamický dojem auta

Dizajnéri skĺbili ostré línie, veľkorysé krivky i jednoduché ťahy štetcom do zmyselne elegantnej karosérie.

Dizajnéri navrhli Divine DS ako 4,21 m dlhý a 1,98 m široký 4-dverový kompakt. Ostré línie a veľkorysé krivky formujú zmyslenú karosériu. Chrómovými grafickými prvkami vo forme jednoduchých ťahov štetca docieli zvýšenie pocitu dynamiky. V prednej časti prebrali motív „DS Wings“, čim docielili kozmický nádych masky chladiča. Výnimočnou úpravou strechy evokujú žraločie šupiny. Kontrastom matného a lesklého, tmavého a priehľadného povrchu presvetlili interiér a dodali mu pôvab hrou svetelných odrazov. Odvážnu sivú metalickú siluetu vkusne doplnili 20-palcovými diskami.

Divine DS nemá zadné okno, ale používa kameru

Citroën štúdiou Divine DS predstavuje nový pohľad na interiér, plastický z pohľadu vodiča a jednoliaty zo strany spolujazdca. Pasažiera obklopili vzdušnou palubnou doskou siahajúcou až k dverám, čím ho privádzajú do sveta vzdialeného bežným autám a umocňujú zážitok z jazdy. Priestor vodiča je doslova šperk. Stredovú konzolu v tvare chrbtice pokryli bielym zlatom. Luxusný nádych dotvorili prepínačmi s na mieru tvarovanými kamienkami a digitálnymi hodinami, ktoré osadili do čiernej žuly a ozdobili zlatými flitrami. Štvorhranný volant zaujme ako sochárske dielo. Všetky ovládacie prvky umiestnili do okolia 10,4 palcového dotykového displeja na stredovej konzole, ktorým nahradili aj spätné zrkadlo. Do vodičovho výhľadu premietajú dôležité informácie pomocou Head-Up displeja. Technológiu dopĺňajú holografickým priestorovým zobrazením za volantom, kde môžu zobraziť napríklad informácie z navigácie tak, aby vodič nemusel spustiť oči z cesty. Sedadlá v tvare náramku očalúnili garbiari značky SETON do špecificky hnedej hladkej kože. Tá v kombinácii so šedou zvýrazňuje dojem z bieleho zlata.

Divine DS vsádza na extravaganciu a exkluzivitu. Použili to len to najlepšie, napríklad Swarovského kryštály, výšivky Lesage, alebo biele zlato.

Značka DS ukazuje novátorský koncept interiéru, ktorý presahuje možnosti bežnej individualizácie. Dizajn založili na troch témach módneho sveta haute couture, kde použili materiály neobvyklé pre automobilový priemysel. Každú tému môžu aplikovať v priebehu 15 minút na palubnú dosku a výplne dverí. Tým zvýraznia tri rôzne osobnosti:
"Mâle" predstavuje striedmy a súčasný svet s použitím uhlíkových vlákien v ich prirodzenej textilnej podobe a hladkú kožu s moderným ošúchaným nádychom. Spojenie mužných materiálov v automobilovom prostredí, ktoré inšpiruje k jazdeniu. Celok decentne dopĺňajú červené a čierne perly.


"Parisienne Chic" je pozvánkou do rafinovaného sveta parížskej elegancie s materiálmi, ktoré pochádzajú zo sveta haute couture. Spája sa tu hladká koža slonovinovej farby a špičkovej kvality s riaseným a vyšívaným hodvábom, ktorý na paneloch dverí dopĺňajú perly a kryštály. Výšivky, ktoré vytvorila svetoznáma značka Lesage, pripomínajú znak  DS.


"Fatale Punk" vytvára drzý, pochmúrny, no zároveň príťažlivý a luxusný priestor. Interiéru dominuje hlboko čierna farba   s vypchávkami a vybíjaná kryštálmi. Celkové stvárnenie pripomína piercing. Výplne dverí pokrývajú Swarovského kryštály. Množstvo malých surových aj opracovaných kryštálov vytvára rôzne odlesky. Interiér ako z rockového klubu!

 

„Pre DS chceme len to najlepšie: najlepších partnerov, ktorí sa vo svojich oboroch vyprofilovali na etalóny. Taktiež chceme byť prví, kto vstúpi na neprebádané územia,“ hovorí dizajnový riaditeľ značky, Thierry Metroz. Spoluprácou s kryštálmi Swarovski a výšivkami Lesage kladú dôraz aj na najmenšie detaily, vrátene výberu materiálov. Swarovski patrí medzi ikony sveta módy a luxusu, má veľmi dobré meno medzi francúzskymi značkami z prostredia haute couture. Divine DS pre nich bol veľkou výzvou, kryštály zvýrazňujú siluetu auta a rámy svetiel, v interiéri sú súčasťou palubnej dosky a výplne dverí. Dom Lesage predstavuje to najlepšie z francúzskeho výšivkárstva. Spolupracujú s najvýznamnejšími módnymi značkami sveta už od roky 1860. Precíznou ručnou prácou sa zameriavajú na vzácne materiály ako hodváb, perly alebo kryštály. Ich umenie dodáva exkluzívnej výbave "Parisienne Chic"  nevídanú hodnotu.

LED svetlá doplnili laserovou technológiou

Pri predných svetlách sa dizajnéri inšpirovali typom DS 3, no LED moduly na Divine DS umiestnili tak, aby evokovali diamanty v kazetách. Laserovú technológiu použili pri smerovkách a svetlách. Do Každého modulu vsadili dve vysoko výkonné diódy, ktoré majú o 50% vyššiu svietivosť ako bežné svetlá. Svetlo z laserových diód privádzajú do svetiel optickými vláknami z motorového priestoru. Tým zabezpečujú ochranu diód pred otrasmi a poškodením. Laserovou technológiou dopĺňajú LED svetlomety od rýchlosti 60 km/h. Inteligentné svetlá monitorujú lúče tak, aby neoslňovali ostatných účastníkov cestnej premávky. Zadné LED svetlá zaujmú výklopnými šupinami, ktoré sa aktivujú v noci a počas brzdenia.

Divine DS poháňa turbo motor 1,6 THP s priamym vstrekovaním benzínu. Poskytuje výkon 199 kW (270 k) pri 6000 otáčkach a krútiaci moment 330 Nm v rozsahu od 1900 otáčok do 5500 otáčok. Agregát spĺňa emisnú normu Euro 6 a do ovzdušia vypúšťa 145 g CO2/km.

Zdroj: tlačová správa