Golf prvej generácie totiž vážil iba 810 kg a spomínané parametre motora mu zabezpečovali nadpriemernú dynamiku a hravosť. Stovku dokázal pokoriť za 9 s, čo je aj podľa dnešných štandardov dynamické auto. Práve tejto legende chce VW dať hold špeciálnou edíciou aktuálneho Golfa GTI VII. generácie. Dostal prívlastok Clubsport a je najvýkonnejším sériovým Golfom GTI v histórii. VW nám už v máji na GTI zraze pri jazere Wörthersee ukázal jeho predprodukčnú podobu. Teraz tu však už máme finálnu verziu, ktorá pôjde do výroby. Automobilka ju predstaví symbolicky na autosalóne vo Frankfurte, 40 rokov po predstavení prvej generácie Golfa GTI.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Golf GTI Clubsport ponúkne vďaka funkcii boost na 10 s až 291 koní.
VW Golf GTI Clubsport

GTI Clubsport odkazuje na prvé GTI nielen tradičným červeným pruhom na maske, ale aj čiernym pruhom na boku karosérie.

VW Golf I GTI

Prvému Golfu GTI stačilo na status rýchleho auta aj 110 koní.

Z 0 na 100 km/h za 6 s

Golf GTI Clubsport má pod kapotou rovnaký prepĺňaný štvorvalec 2,0 TSI ako bežné GTI, no tentoraz ho vo Wolfsburgu vyladili na 195 kW (265 k). Je to o 35 koní viac ako ponúkne Golf GTI Performance. Rovnaký výkon z rovnakého motora poskytne aj Seat Leon Cupra v slabšej verzii. Golf GTI Clubsport sa však vďaka funkcii boost výkonovo vyrovná aj Leonu Cupra 290, no iba na krátky čas. Túto funkciu vodič aktivuje jednoducho stlačením pedálu plynu až na podlahu. Motor sa mu potom na približne 10 s odmení o 10% vyšším výkonom. Vďaka tomu dokáže GTI Clubsport s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou zrýchliť z 0 na 100 km/h za rovných 6 s. S príplatkovou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG zvládne rovnakú disciplínu dokonca za 5,9 s. Maximálna rýchlosť tohto Golfu je 250 km/h a s DSG iba o 1 km/h menej. Výrobca pritom udáva, že GTI Clubsport dokáže jazdiť v kombinovanej prevádzke za 6,9 l/ 100 km. S prevodovkou DSG dokonca za 6,7 l/ 100 km.

VW Golf GTI Clubsport

Zadný spoiler bol odladený v aerodynamickom tuneli.

VW Golf I GTI

Golf GTI v roku 1976 vážil iba 810 kg.

GTI Clubsport však nie je iba o vyššom výkone. Auto dostalo aj nový bodykit a lepšiu aerodynamiku. Má nový predný nárazník, bočné prahy, zadný difúzor a viacdielny zadný spojler. Ten je o poznanie väčší ako na bežnom GTI a jeho tvar vývojový tím odladil v aerodynamickom tuneli. Clubsport navyše dostal kované hliníkové disky navrhnuté špeciálne pre tento model. Štandardne majú 18" rozmer, no za príplatok sú k dispozícii aj s 19" priemerom. Výročný model, samozrejme, prebral aj niekoľko prvkov, ktorými odkazuje na prvé GTI z roku 1976. Je to napríklad už tradičná červená linka na maske, ktorú má aj bežné GTI. Clubsport však dostal aj čierny pás na boku karosérie, rovnako ako jeho dávny predchodca. V interiéri výročná verzia nadchne športovými sklápateľnými škrupinovými sedadlami, ktoré sú čiastočne čalúnené alkantarou. Rovnaký materiál dostal na svoj veniec aj trojramenný volant s červeným prešitím a značkou na dvanástej hodine.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Zdroj: tlačová správa