Ponúknuť prvky modelov M aj majiteľom bežných modelov BMW napadlo v Mníchove manažmentu v roku 1985. Bolo to skvelé rozhodnutie. Z mnohých sedanov, kombíkov či kabrioletov tzv. M packet urobil atraktívny tovar už len na pohľad. Keďže súčasťou balíka M sú často aj výkonnejšie brzdy a športovejšie pruženie, týmto autám reálne zlepšili aj športové jazdné vlastnosti. Chovanie auta, na ktorom BMW postavilo svoju filozofiu - radosť z jazdy. Znie mi to až neuveriteľne, no dnes má v priemere každé 6-te BMW balík M. Týka sa to celého portfólia značky, teda aj SUV typov od X1 až X6.

Program BMW Individual dokáže vytvoriť klientovi prakticky všetko, o čo si zažiada. Ak treba, napríklad aj potianutie časti prístrojovej dosky "kožou" z lososa.

Základnou filozofiou tvorby modelov BMW M je schopnosť vyjazdiť na okruhu celú nádrž paliva bez technických problémov a obmedzení. Potom dotankovať a pokračovať na trati znova, až kým neunaví majiteľ... :)

Oddelenie BMW M získalo ďalšiu zaujímavú divíziu. V roku 1992 si istá celebrita želala pre svoje BMW radu 7 zatraktívnenie podľa osobného želania. V BMW sa, samozrejme, posnažili vyhovieť a práve tento impulz otvoril ďalšie, dnes už svetoznáme oddelenie BMW Individual. Viac než 2 desaťročia sa zdalo, že BMW M má všetko čo môže potrebovať. No vývoj nemožno zastaviť a tak v roku 2013 nová generácia manažérov vytvorila subdivízu M Performance. Jej úlohou je rozšíriť ponuku športových BMW ladených priamo špecialistami BMW M, ktoré si však zachovajú viac komfortu a denno-dennej použiteľnosti bez kompromisov a obety. Zároveň sú však oveľa zreteľnejšie odlíšené od medzičasom všedných M balíčkov nie len radikálnejším vzhľadom, ale hlavne komplexným riešením od špeciálnych diskov, výkonnejších bŕzd, športovejšieho pruženia, výkonnejších motorov (ktoré v iných modeloch nezískate) a samozrejme, prvkami v interiéri.

BMW M si boj s konkurenciou nepredstavuje honom na najväčšie výkony, zrýchlenie či maximálnu rýchlosť. Idea M je byť najrýchlejší na trati. Nie v šprinte, ale na reálnom okruhu, kde treba brzdiť a prechádzať zákruty. Precízne a v čo najväčšom tempe. To sa BMW M darí prakticky od vzniku.

Hlavnou tohtoročnou novinkou BMW M porfólia je druhá generácia typov X5 a X6.

BMW M5 Competition package

BMW M má pre rok 2015 v ponuke niekoľko noviniek. Napríklad "rozlúčkový" balík pre BMW M5 s názvom Competition package. V predaji od tohto mesiaca (júl 2015) prináša navýšenie max. výkonu biturbo V8 motora o 40 k na výsledných 600 k a +20 Nm na výsledných 700 Nm! Zároveň zlepšenú dynamiku. Šprint na stovku zvládne veľká, stále komfortná limuzína len za 3,9 sekundy (-0,3 s oproti bežnej verzii). Na dvestovku vypáli len za 11,8 sek (-0,8 s).

Špecialitkou BMW X5M a X6M sú moderné brzdové kotúče, ktoré pre nižšiu hmotnosť kombinujú oceľ a hliník.

BMW X5M (F15) a X6M (F16) II. generácie

Aj keď to mnohých fanúšikov pôvodných modelov M udivuje, vo svete je stále viac klientov, ktorí siahajú po superostrých SUV. BMW má preto aktuálne v ponuke dva modely, rovnako ako v predošlej generácii. Oba sú vybavené špeciálnym diferenciálom s vektorovaním hnacej sily na vonkajšie zaťažené koleso v zákrute, čo zásadne zlepšuje agilitu a podporuje športové jazdné vlastnosti v zákrutách. Ľudia z BMW M tvrdia, že prepracovaný motor v týchto modeloch s označením S63B44T2, teda biturbo 4,4 l V8 s priamym vstrekovaním a technikou variabilného časovania a zdvihu ventilov Double VANOS a Valvetronic je najrýchlejšie reagujúci motor na plyn na svete. Oba tieto modely vytvárajú vďaka ohromnej sile množstvo tepla. Preto sú osadené až 10-timi chladičmi a 5-timi vodnými pumpami.


Chladiaci systém komplexne prepracovali, aby aj pri týchto modeloch platila myšlienka schopnosti bez problémov vyjazdiť na okruhu celú nádrž paliva bez technických problémov s autom. Oba tieto modely sú v ponuke s 8st. automatom Power M Steptronic. Tie potrebujú na preradenie len úžasných 150 milisekúnd, čo sa podarilo zrealizovať tak, že na okamih preradenia ECU motora vypína motor prerušením zapaľovania. To so sebou prináša aj skvelý akustický efekt dunenia vo výfukovom systéme pri každom preradení. Vo výfuku totiž vtedy dohára nespálená zmes z prerušenia zapaľovania vo valcoch. Skvelé, fakt skvelé! Nová generácia top modelov ponuky SUV má aj nové brzdy. V záujme odľahčenia neodpružených hmôt je brzdový kotúč síce oceľový, no má hliníkový stred pre uchytenie na náboj. A mnohých klientov iste poteší, že základné fabrické obutie X5M a X6M už nie sú pneumatiky runflat, ktoré aj napriek tretej generácii stále nepríjemne ovplyvňovali jazdné vlastnosti a hlukový komfort jazdou po horších cestách.