Portál Motorsport.com informuje, že FIA rozoslala po zasadnutí Svetovej rady motoristického športu správu týkajúcu sa pravidiel šampionátu pre rok 2026. Správa síce neobsahuje žiadnu podrobnú informáciu o vstupe Porsche do tohto kolotoča, no potvrdzuje, že automobilka má o F1 naďalej záujem

V auguste v Spa-Francorchamps Audi potvrdilo, že od roku 2026 vstúpi do F1 ako výrobca pohonných jednotiek. Toto oznámenie bolo zadosťučinením za tvrdú prácu všetkých zainteresovaných strán na nových predpisoch. Zároveň konštatujeme, že Porsche stále rokuje s tímami Formule 1, hovorí prezident FIA Mohamed bin Sulajem.

 
prezident FIA Mohamed bin Sulajem
 
prezident FIA Mohamed bin Sulajem

FIA tak potvrdila trvajúci záujem štuttgartskej automobilky, no nič bližšie nešpecifikovala. S ktorým tímom by mohlo Porsche nadviazať spoluprácu, je zatiaľ otázne, no čoraz častejšie sa začína skloňovať meno Williams, čo by aj dávalo vcelku zmysel. Ten totiž aktuálne berie pohonné jednotky od Mercedesu, ktoré však rozhodne nie sú zadarmo, pričom zmluva im vyprší na konci roku 2025. Navyše vieme, že finančná situácia vo Williamse nie je posledné roky úplne ružová a silný partner v podobe Porsche by sa im hodil. Celkom teoreticky by pripadal do úvahy aj Andretti, ktorý sa o vstup do F1 pokúša už nejaký čas, lenže ostatné tímy zatiaľ vyjadrili negatívny postoj ohľadom príchodu 11. tímu a tento krok prakticky zablokovali. Ak by však Andretti vytvoril tandem s Porsche, názor ostatných by sa mohol zmeniť. 

Prečo padla dohoda s Red Bullom? 

Porsche a Red Bull vraj boli v pokročilej fáze rokovaní o možnej spolupráci. Dokonca sa už blížili k štádiu, keď mohla automobilka požiadať o schválenie dohody konkurenčnými tímami. Z partnerstva však nakoniec nič nebude. Red Bull totiž zhodnotil, že spojenie s Porsche by mohlo ohroziť ich nezávislosť.

Porsche je skvelá značka, ale jej DNA je úplne odlišné, oznámil Christian Horner, šéf Red Bullu F1. V priebehu diskusie sa ukázalo, že medzi nami existuje strategický nesúlad. Red Bull ukázal, čoho je v F1 schopný. A samozrejme, ako nezávislý tím a teraz aj výrobca motorov sa tešíme, že budeme môcť konkurovať ostatným značkám.

Niektoré zdroje uvádzajú, že Porsche chcelo až 50-percentný podiel v Red Bulle F1, čo sa im samozrejme vôbec nepáčilo a rokovania ukončili. S týmto výsledkom nebolo spokojné ani samotné Porsche, nakoľko mu pre vstup do F1 ostali len veľmi obmedzené možnosti. Bude však veľmi zaujímavé sledovať, ako táto sága nakoniec dopadne.