Ford v Európe ostatné mesiace fanúšikov výkonných a športových modelov doslova hýčka. Ešte jedna dobrá správa a všetkých musí od toľkej dobroty poraziť :) A presne takú správu prinášam. Nie len, že Ford sa po polstoročí konečne rozhodol predávať Mustang oficiálne aj v Európe (vlastne na celom svete). Oni dokonca, na rozdiel od drvivej väčšiny automobiliek, pod kapotu americkej klasicky stále ponúkajú silný atmosférický V8. A tiež ho hneď od začiatku ponúkajú ako cabrio.

Konštruktéri sa pre eko-lógiu totálne nezbláznili a urobili skvelý kompromis. Tým, ktorým viac záleží na štýle, tvare a eko (či už ekonomike, alebo ekológii) ponúkajú pod kapotu veľkého amerického kupé 2,3 litrový 4-valec z rodiny EcoBoost. Nie je to prvý štvorvalec v Mustangu. No dnes má parametre seriózneho šesťvalca. Veď prináša 231 kW (314 k) a stovku dá za menej než 6 sekúnd (5,8 s). Maximálka mierne prekročí 230 km/h, čo potvrdzuje, že to nebude len pózer, ale dynamicky seriózny športiak. Hlavné dôvody pre jeho kúpu sú v mnohých krajinách nižšie dane a poplatky. I keď registračný poplatok v zóne 228 - 254 kW je šialených 2467 €, čo je druhá najvyššia sadzba! Mustang EcoBoost totiž vraj dokáže jazdiť v kombinovanom režime v priemere za 8 litrov, kabrio vraj za 8,2 litra. Cena základnej verzie je u nás tesne pod 36 000 €.

Slováci si, žiaľ, musia k skvelým cenám americkej legendy prirátať jednu z dvoch top sadzieb krutej registračnej dane (2467, či 2997 €).

Skutoční vyznavači kultúry muscle cars a tí, ktorí si dlhé roky ako chalani sľubovali, že až budú veľkí, kúpia si osemvalec majú skvelú príležitosť. Jeden z aktuálne posledných atmosférických V8 na svete je pre zmenu aj cenovo najdostupnejší. Základná cena Mustangu 5,0 V8 začína na cca 42 000 €. Má o vyše sto koní viac ako EcoBoost, teda (418 k) a stovku dá o sekundu skôr, za 4,8 s. V kombo režime by mal vypiť 13,5 litra na sto km, verzia bez pevnej strechy vraj len o desatinku litra viac. Aj tu však na budúcich majiteľov číha krutá registračná daň v podobe najvyššej sadzby 2997 €. Nejeden majiteľ sa preto rozhodne auto registrovať u susedov. Mám niekoľko známych so škaredými značkami ako kód enigmy, no plne im to schvaľujem! No aby vás všetkých od dobroty pri týchto riadkoch rovno neporazilo, mám aj jednu správu na uzemnenie. Ford s takým záujmom, špeciálne v Británii, vôbec nerátal a tak dodacie doby pre náš trh presahujú celé tehotenstvo...

Vďaka pozvaniu na medzinárodnú prezentáciu nového Mustangu vám ešte koncom mája prinesieme jednu z prvých videorecenzií americkej legendy na európskej pôde.