Honda nepriniesla do Paríža len prototyp Civic TypeR, ale aj nový sériový Civic hatchback a sedan. Na „UFO dizajn“ predchodcov môžete zabudnúť. Novinka je totiž globálnym autom a vzhľad sa tak musí páčiť zákazníkom v Amerike, Európe, Afrike a aj Japonsku. Vo výsledku je preto konzervatívnejší. Pre mňa osobne je to trochu sklamaním. Hlavne zadná časť hatchbacku mi príde príliš odviazaná, ale 100 ľudí, 100 chutí...

Koncom roka 2017 pribudne k ponuke aj modernizovaný naftový motor 1,6 i-DTEC. V hre je aj hybridná verzia. K hatchbacku a sedanu pribudne v Európe aj kombi.

Páči sa vám nová generácia viac ako predchádzajúca?

Od roku 1972 ide v poradí už o desiatu generáciu Civicu. Podobu tej súčasnej poznáme v podstate z USA. Keďže nový Civic je už globálnym autom, rozdiely sú len v detailoch. Do Európy sa dostane okrem hatcbacku aj sedan. Za veľkou mlákou je v ponuke aj kupé, či príde aj k nám, je zatiaľ vo hviezdach... Všetky typy karosérie stoja na rovnakej platforme. Veľkou medzigeneračnou zmenou je príchod nezávislého zavesenia kolies. Vpredu nájdeme už klasicky McPherson a vzadu je po novom multi-link, ktorý strieda torznú priečku. K dispozícii bude aj adaptívne pruženie. Novinka je vďaka novej platforme v priemere ľahšia o 16 kg.

 

Dĺžka sedanu je až 4630 mm.

Ďalšou zásadnou zmenou je radikálny nárast v rozmeroch. Na dĺžku má hatchback až 4497 mm, čo je o 197 mm viac ako predchodca! Šírka je 1800 mm (+30 mm) a výška 1421 mm (-49 mm). Rázvor narástol o 30 mm. Objem kufra je 478 litrov. 10. generácia však prišla o sklápateľné zadné sedačky Magic Seats. Hatchback pre Európu budú vyrábať vo Veľkej Británii.


Rozmery sedanu sú 4630 mm x 1800 mm x 1416 mm. Objem batožinového priestoru je 519 litrov. Výroba bude prebiehať v Turecku.

 

A čo ponuka motorov? Zatiaľ tu nájdeme len dve jednotky. Atmosférická jedna-osmička končí. Základ bude tvoriť trojvalec s objemom 1,0 litra a výkonom 95 kW (129 koní) pri 5500 ot./min. maximálny krútiaci moment je 200 Nm. Silnejší štvorvalec 1,5 VTEC TURBO ponúkne 134 kW (182 koní) a 240 Nm. Oba motory budú s 6-stupňovým manuálom alebo s prevodovkou s plynule meniteľným prevodom (CVT). Tá prinesie aj 7-simulovaných stupňov. Sedan dostane zatiaľ len väčší benzínový motor.


Koncom roka 2017 pribudne k ponuke aj modernizovaný naftový motor 1,6 i-DTEC. V hre je aj hybridná verzia. Vrcholnú verziu Type R vyvíjali po prvýkrát po boku bežných verzií, takže príde pravdepodobne už v roku 2017. K hatchbacku a sedanu pribudne v Európe aj kombi.

 

Interiér má ponúknuť kvalitnejšie materiály a prémiovejší pocit

Nielen exteriér, ale aj kabína prešla zásadnými zmenami. Materiály by mali byť kvalitnejšie a odhlučnenie od vonkajších ruchov lepšie. V interiéri nehľadajte klasické analógové budíky. Tie nahradil TFT displeje. Základný audiosystém ponúkne štyri reproduktory. Vrcholné audio prinesie 11 reproduktorov s výkonom 465 wattov.


Za príplatok budú k dispozícii prvky Honda Sensing. Ide o automatické prepínanie LED svetiel, radarový tempomat, autonómne brzdy (AEB) a asistent udržania v jazdnom pruhu. Predstavitelia automobilky veria, že Civic získa v hodnotení EuroNCAP bez problémov 5 hviezd.

PÁČI SA VÁM 10. GENERÁCIA HONDY CIVIC VIAC AKO PREDCHÁDZAJÚCA?

  • Áno ( 76% )

     

  • Páčia sa mi obe ( 10% )

     

  • Nie ( 13% )

     

  • Je mi to jedno ( 1% )

     

Odpovedalo 193 ľudí  

PREDSTAVILI NOVÝ PROTOTYP HONDA CIVIC TYPE R

PREDSTAVILI NOVÝ PROTOTYP HONDA CIVIC TYPE R

Nový prototyp modelu Honda Civic Type R predstavili na parížskom autosalóne 2016 a ponúkol prvý náhľad na štýl modelu ...

29. 09. 2016
HONDA SI DALA PATENTOVAŤ TROJSPOJKOVÚ, 11-STUPŇOVÚ PREVODOVKU!

HONDA SI DALA PATENTOVAŤ TROJSPOJKOVÚ, ...

Ešte sa pamätám, ako nás pred pár rokmi fascinovala 7-stupňová manuálna prevodovka v Porsche. Bolo to niečo ...

23. 08. 2016