BMW i3 nebolo nikdy prezentované ako športové vozidlo. Na to tu na poli elektromobilov od BMW máme model i8. Avšak BMW sa nenechalo zahanbiť a predstavilo upravenú a výkonnejšiu i3-ku. Nové BMW i3s tak prinesie nielen iný „bodykit“, ale aj vyšší výkon a mierne zmeny na podvozku. Máme sa na čo tešiť?

BMW i3 je na trhu od roku 2014. Vraj má veľmi dobré predajné čísla, dokonca v Nemecku ide o najpredávanejší elektromobil. Od novembra 2017 však príde do predaja ešte výkonnejší variant, ktorý tiež ponúkne verziu so spaľovacím motorom REX (Range-Extended verzia s predĺženým dojazdom). Oficiálna premiéra prebehne na blížiacom sa septembrovom autosalóne vo Frankfurte.

BMW i3s má znížený podvozok a širší rozchod kolies vzadu. To sľubuje športovejšie a stabilnejšie jazdné vlastnosti.

Spolu s novým BMW i3s v Mníchove prerobili aj dizajn bežného modelu i3. Ten má iný predný nárazník a v štandardnej výbave sú LED svetlomety pre stretávacie aj denné svietenie. V interiéri sú zmeny menej badateľné, pôjde hlavne o nové čalúnenie pre niektoré interiérové línie. Škoda len sedadiel, ktoré aj v i3s vyzerajú stále veľmi „plocho“ bez bočnej opory.

Novinka vyzerá naozaj dynamickejšie voči bežnému i3.

Voči bežnej i3 vyzerá i3s naozaj dynamickejšie. Pomáha tomu nový športový podvozok, ktorý je bližšie k vozovke o 10 mm a širší rozchod kolies vzadu o 40 mm. Nové je pruženie, tlmiče a stabilizátory. Nové 20-palcové disky obúvajú o 20 mm širšie pneumatiky, čo síce znamená lepšie jazdné vlastnosti, ale pravdepodobne na úkor dojazdu.

Predné sedadlá by mohli mať lepšie bočné vedenie.

Najväčšou zmenou je však použitie výkonnejšieho elektromotora. Ten v modeli i3s ponúka maximálny výkon 135 kW (184 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 270 Nm. K dispozícii je aj režim Sport, ktorý upraví charakteristiku pedálu akcelerátora.

Novinku prezradí aj nápis i3s.

Novinka zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 160 km/h. Aj k výkonnejšiemu variantu je možné doobjednať takzvaný REX, teda spaľovací motor poháňajúci generátor. Tým je dvojvalcový zážihový motor s maximálnym výkonom 28 kW (38 k), ktorý dokáže predĺžiť dojazd až o 150 km. BMW udáva pre novinku len nepatrné zhoršenie dojazdu, reálne tak miesto 200 km dokáže na elektrinu prejsť „len“ 180 km. Tieto hodnoty sú naozaj reálne a BMW ich tiež uverejňuje spolu s tými oficiálnymi.

 

A ako sa páči novinka vám? Má zmysel robiť z bežného elektromobilu športovejšiu verziu?