O necelé tri týždne štartuje v čínskej metropolitnej oblasti Kanton medzinárodný autosalón, automobilky však už teraz začínajú s postupným odhaľovaním svojich noviniek, ktoré od 19. do 28. novembra postavia pod svetelné rampy svojich expozícií. Jednou z nich je i Audi, ktoré čínskym zákazníkom ako prvým na svete ukáže svoju vlajkovú loď po medzigeneračnej modernizácii.

Že ide o prepracované auto, naznačuje predovšetkým iný tvar predných svetiel zladený so súčasnými najnovšími modelmi značky, tým sa však tentoraz venovať nebudeme. Oveľa zaujímavejšie je, že sa Audi vrátilo k menu Horch, ktoré bude používať vôbec najluxusnejšia verzia A8, pripravená znepríjemniť život koncernu Daimler a jeho limuzínam Mercedes-Maybach.

Ak sú naše kusé informácie správne, novinka by mala byť o 130 milimetrov dlhšia než súčasné Audi A8L, ktoré má rázvor náprav 3128 mm a celkovú dĺžku 5302 mm. V takom prípade by nová A8L Horch (s dodatočným označením Founder’s Edition) mala mať 5432 milimetrov a ak sa predlžovalo len medzi nápravami, tak i rázvor 3258 mm.

Na Maybach je to v každom prípade stále málo. Mercedes má dĺžku 5469 milimetrov, rázvor 3396 milimetrov, a to predpokladáme, že sa v Stuttgarte pracuje i na novej verzii Pullman, ktorá mala v minulej generácii 6,5 metra.

Aby sme neporovnávali len dĺžku, aj Horch ponúkne technologické maximum, ktoré koncern Volkswagen dokáže momentálne vyrobiť. Súčasťou jeho výbavy majú byť nové diódové (Matrix) svetlá, vzadu bude pracovať OLED a vzduchový podvozok bude spolupracovať s 20-palcovými diskami s unikátnym dizajnom.

Na karosérii v dvojfarebnom lakovaní objavíte hneď niekoľko nápisov Horch. Objavujú sa na predných blatníkoch za kolesami, na pravej strane veka batožinového priestoru, štylizované písmená „H“ nájdete tiež na prídavných kovových štítkoch zadných dverí a rovnako i na stredových krytkách spomínaných kolies.

Motoricky celkom bieda. Zatiaľ...

Čo prekvapí asi najviac, je použitá pohonná jednotka. Ak čakáte V8 alebo W12, budete sklamaní, pod prednou kapotou je totiž „len“ dvakrát preplňovaný trojlitrový šesťvalec s výkonom 340 koní a mild-hybridným systémom so 48-voltovými elektrickými rozvodmi. 

Pochopiteľne takto motorizovaná A8 by mohla byť maximálne tak penovým kladivom na Maybach, podľa nemeckých médií by sa však medzi prednými kolesami mali objaviť oveľa zaujímavejšie motory. Pre Európu, Blízky Východ, Spojené štáty, Rusko či Japonsko by to celkom určite mala byť 4.0 V8 TFSI a hovorí sa tiež o návrate 6,3-litrového dvanásťvalca kvôli šesťlitrovému Mercedesu-Maybach S 680 4Matic s výkonom 612 koní.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 19 obrázkov

zdroj: Audi Čína