Vysoký výkon je cieľom, nízke emisie nutnosť. Automobilka by samozrejme mohla ísť cestou elektrického pohonu, také auto však už má, respektíve momentálne ho pripravuje pre malosériovú výrobu – reč je samozrejme o Renaulte 5 Turbo 3E s výkonom až 544 koní, lenže ten je len iba vyvolených, pretože stojí neskutočných 155 tisíc eur!

Francúzi potrebujú to, v čom boli dekády skvelí, teda dostupný ostrý hatchback. Až na to, že v domnienke, že budú vyrábať už len batériové vozidlá, spálili za sebou všetky mosty. Zdá sa však, že nie definitívne.

Technika pre hybridné Clio R.S. v zásade existuje

Britský Auto Express s odvolaním na svoje zdroje hovorí, že Renault opäť zvažuje návrat podznačky Renaultsport a pripúšťa, že novému športovému hatchbacku postavenom na základoch novej šiestej generácie Clia by sa hodili písmená R.S.

Aby niečo také bolo v dnešnej dobe možné, automobilka potrebuje „vysokovýkonný hybridný pohon s nízkymi emisiami“, ak sa ale pozrieme na techniku napríklad v SUV Rafale, má ju k dispozícii, respektíve ju dokáže vyrobiť.

Emisie sú až na prvom mieste

Nové Clio R.S. zatiaľ neexistuje, ale Bruno Vanel, riaditeľ zodpovedný za globálne predaje značky Renault v rozhovore s britskými kolegami pripustil, že automobilka také auto skutočne zvažuje. „Počkáme pár mesiacov a budeme nad ním premýšľať,“ naznačil trochu neurčito, ale svoje slová opiera okrem iného aj o možný záujem zákazníkov a prijatie nového Clia trhom.

„Dobrou správou je, že máme interné know-how na výrobu takého vozidla. Máme tiež hybridné pohonné jednotky, teda riešenie, ktoré vám poskytne vysoký výkon v kombinácii s nízkymi emisiami CO2,“ naznačil Vanel.

Na turbo asi budeme musieť zabudnúť

Posledná generácia Clia R.S. skončila v auguste 2018 a poháňal ju preplňovaný štvorvalec 1.6 turbo s výkonom od 200 do 220 koní. Tento motor logicky neprichádza do úvahy, ale nový model by mohol dostať vyladenú hybridnú techniku postavenú okolo atmosférického benzínového agregátu s objemom 1,8 litra s výkonom za hranicou 200 koní.

Ako by taký automobil mohol vyzerať, naznačuje návrh nezávislého dizajnéra Davida Baylisa, ktorý svoju prácu zverejnil na Instagrame. Jeho predstava o budúcom Renaulte Clio, presnejšie povedané o jeho technike, je však (mierne povedané) optimistická. Navrhol Clio R.S. Williams a páčilo by sa mu, ak by malo pod prednou kapotou preplňovaný dvojliter naladený na 300 koní a manuálnu prevodovku.

Rozhodujúci je záujem a s manuálom tiež nepočítajte

Neprotestovali by sme, ale realistickejší sa v tejto chvíli javí hybridné Clio R.S. s benzín-elektrickým pohonom a automatickou, takzvanou multimodálnou prevodovkou, ktorá využíva časť prevodových stupňov pre spaľovací motor a časť pre integrovanú elektrickú jednotku.