Už pár rokov sa hovorí o superšporte z oddelenia N značky Hyundai a ako sa ukazuje, na tejto šepkande je kus pravdy. V roku 2017 síce Kórejci predstavili i30 N, ale pôvodný plán bol vraj úplne iný. Namiesto športového hatchbacku mal totiž prísť ešte vzrušujúcejší model, prezradil v nedávnom rozhovore pre Top Gear bývalý šéf vývoja Albert Biermann. 

Pracovali sme na N superšporte,“ potvrdil nemecký konštruktér, ktorý bol viac ako 30 rokov zamestnancom BMW a okrem iného šéfoval i divízii M. Na otázku, či pripravovaný model mal aj meno odvetil: „Ani nie, skrátka sme mu hovorili The Chairman’s Car, (auto predsedu - pozn. red).

Hyundai N Vision 74 Concept

Bol to práve Biermann, kto bol hnacou silu tohto projektu a hlavným zástancom idei vytvoriť supešport so značkou N. Podobný scenár sa rysoval aj v časoch jeho vedenia divízie BMW M, lenže mníchovská automobilka dala pred superšportom s motorom uprostred nakoniec prednosť plug-in hybridnej i8 s trojvalcom. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Projekt po čase dostal stopku

Hyundai chcel predstaviť športový model ako odpoveď na Hondu NSX. Biermann prezradil, že novinka mala dostať karosériu z uhlových vlákien, teda prakticky karbónový monokok, chýbať nemal motor v strede a plány zahrňovali hybridný i klasický pohon a zvažovala sa tiež možnosť použiť vodíkové palivové články. Celý projekt však následne dostal od vedenia stopku. Dôvodom totiž bola cena, ktorá by sa vyšplhala až na 150 tisíc dolárov. Vo svete superšportov známych značiek nič nezvyčajné, ale mainstream? Firma pochopila, že Hyundai nemôže stáť také peniaze. 

S odstupom času Biermann priznáva, že pravdepodobne išlo o správne rozhodnutie. Priestor tak dostali i30 N, i20 N či Kona N, ktoré vďaka cenovej dostupnosti prilákali nových zákazníkov a vystrelili popularitu značky do výšin. 

Zdroj: Top Gear