Musk tvrdí, že ak by sa dnes začali predávať výlučne elektromobily, trvalo by minimálne ďalších dvadsať rokov, kým by z premávky postupne vymizli autá so spaľovacími motormi. Táto predpoveď by však platila len za predpokladu, že by sa ročne predalo 100 miliónov nových elektrických áut a rovnaký počet klasických vozidiel by zamieril do šrotu. Pretože sa však tento scenár určite ešte minimálne jednu dekádu nenaplní, potrvá celá obmena najmenej dvakrát tak dlho.

Aj keď si mnohí nadšenci elektrickej mobility myslia a konšpirujú o tom, že tradičné automobilky nástup batériového pohonu brzdia či ho dokonca zámerne odmietajú, realita je taká, že rozhoduje v prvom rade dopyt zákazníkov. A ten je v tejto chvíli stále jednoznačne na strane áut s klasickými motormi.

Nástup elektrických áut bude ešte bolestivý

Momentálne prevažuje predaj elektrifikovaných a čisto elektrických áut asi len v Nórsku. A je dosť možné, že aj v mnohých ďalších štátoch raz budú batériové vozidlá tvoriť nezanedbateľný pomer na celkových predajoch. No v drvivej väčšine krajín bude aj v najbližších rokoch podiel elektromobilov k bežným modelom v premávke fakticky zanedbateľný.

Otázkou za miliardy je, čo chcú automobilky, ktoré teraz sľubujú úplný prechod na čisto elektrickú mobilitu v horizonte 5 až 15 rokov predávať? Týmto vyjadreniam z dnešného pohľadu chýba zmysel pre realitu a nebojíme sa povedať, že i súdnosť.