V dobe, keď by väčšina automobiliek siahla po jednoduchej nálepke zalakovanej priehľadným lakom, Ferrari volí úplne iný, oveľa náročnejší prístup. Ručne maľovaný „štít“, známy aj ako scudetto aerografato, je dostupný ako voliteľná výbava pre všetky modely Ferrari – a najnovšie aj pre SUV Purosangue. Každé auto ich má po jednom na oboch predných blatníkoch, umiestnené medzi kolesom a dverami. A každý z nich je originál, ktorý vzniká pod rukami majstrov lakovníkov priamo v Maranelle.

Osem hodín práce na jeden znak

Proces aplikácie ručne maľovaného znaku je hotová alchýmia. Začína sa čiernou farbou a jej ochranným lakom, pokračuje legendárnou žltou Giallo Modena a ďalším lakom. Potom prichádzajú na rad červená a zelená farba talianskej trikolóry, ktoré sa nanášajú spoločne, keďže sa neprekrývajú, a opäť dostanú svoju vrstvu laku. Celý tento cyklus sa opakuje pre všetky vrstvy, až kým nie je scudetto kompletné a pripravené na schnutie. Výsledok? Osem hodín precíznej práce na jeden znak, spolu 16 hodín na auto!

Kvalita, ktorá sa nedá oklamať

Po dokončení nasleduje kontrola kvality a dôležitý krok – brúsenie. Pomocou orbitálnych brúsok lakovníci dosiahnu, že povrch znaku dokonale splýva s karosériou. A ešte to nekončí: znak musí prejsť extrémnym testom odolnosti voči vlhkosti v špeciálnej komore. Ak by sa po takmer 24 hodinách objavili na povrchu čo i len malé bublinky, celý proces sa začína odznova. Podľa šéfa lakovne Stefana Del Pugliu sa to však ešte nikdy nestalo.

Každý znak je originál

Pre majiteľov Ferrari, ktorí si túto jedinečnú možnosť zvolia, je ručne maľovaný scudetto niečo ako podpis samotného majstra. Každý je trochu iný, žiadne dva nie sú úplne rovnaké. Aj v tom je čaro Ferrari – detail, ktorý robí každé auto jedinečným a ešte hodnotnejším. Presne takéto maličkosti by určite urobili radosť aj samotnému Enzovi Ferrarimu. V Maranelle jednoducho nič nie je obyčajné – a presne preto je Ferrari legendou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov