1. Silueta coupé

Honda HR-V disponuje veľmi čistým dizajnom, bez nejakých divokých tvarov. Z bočného profilu vynikne silueta inšpirovaná karosériami coupé. Tá bola dosiahnutá znížením výšky strechy o 20 mm a kvôli robustnému postoju tohto SUV konštruktéri zväčšili svetlú výšku o 10 mm.

Ďalším zaujímavým detailom je spodná línia okien, ktorá sa na rozdiel od iných modelov tiahne celým autom horizontálne a smerom dozadu nestúpa nahor. Detail ktorý si možno ani nikto neuvedomí, ale vďaka nemu majú pasažieri lepší výhlad von.

2. Hybridný systém e:HEV

Nové HR-V disponuje osvedčenou technológiou Honda e:HEV. Tá v sebe spája výhody bežných vozidiel so spaľovacím motorom a elektromobilov, avšak bez potreby externého nabíjania. Tento systém tak dosahuje nízku spotrebu a produkciu emisií CO2 bez toho, aby obmedzoval užívateľský komfort. Skladá sa z dvoch kompaktných, výkonných elektromotorov pripojených k 1,5-litrovému benzínovému motoru i-VTEC s výstupným výkonom 96 kW (131 k) a maximálnym krútiacim momentom 253 Nm pri 4 500 ot./min.

Pohonné ústrojenstvo e:HEV pracuje v troch rôznych režimoch jazdy, ktoré si vozidlo vyberá automaticky podľa prevažujúcich jazdných požiadaviek. Kvôli maximálnej efektivite sa model HR-V rozbieha v čisto elektrickom režime, pričom vozidlo je schopné prejsť niekoľko kilometrov bez potreby zapojiť do jazdy spaľovací motor. Najčastejšie však plynule prechádza do hybridného režimu, pokiaľ sa batéria potrebuje dobiť, alebo sa zmenili nároky na jazdné výkony.

Honda HR-V jazdí výlučne na benzínový motor iba v prípade konštantného tempa vyššieho než 70 km/h, keď sa benzínový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle priamo spriahne s prednými kolesami. Je to ekvivalent 6. prevodového stupňa v klasickom aute. Vodič si v prípade HR-V môže zvoliť aj intenzitu rekuperácie, vďaka režimu B, keď auto výraznejšie deceleruje po ubratí akcelerátora. Vďaka tejto technológii dosahuje Honda HR-V priemernú spotrebu len 5,4 litra na 100 km a produkuje nízke emisie, konkrétne 122 g CO2 na kilometer podľa metodiky WLTP.

3. Difúzne výduchy klimatizácie

Dôraz na každodennú využiteľnosť a premyslené detaily ukazujú tiež zaujímavo riešené výduchy klimatizácie so systémom difúzneho rozptylu vzduchu. Výduchy majú tvar písmena L a studený alebo teplý vzduch nefúkajú priamo na posádku, ale usmerňujú ho pozdĺž bočných okien smerom k stropu. Vytvárajú tak vír vzduchu nad pasažiermi a vedľa nich, vďaka čomu auto dokáže vytvoriť vyšší tepelný komfort v celom aute.

4. Čarovanie so sedadlami

Sedadlá Magic Seats sú konštrukčným detailom, ktorý poskytuje úžasnú flexibilitu vďaka jednoduchému vyklopeniu sedákov. Aj vďaka nim sa do interiéru, respektíve batožinového priestoru ľahko zmestí široká škála batožiny a vybavenia na voľný čas. Napríklad dva horské bicykle pre dospelých s demontovanými prednými kolesami ľahko naložíte a vyložiťe vo vzpriamenej polohe. Bez problémov potom zvládnete naložiť aj dlhý či vysoký náklad: surf alebo kvetináč.

5. Automatické zatváranie kufra

Pri práci s batožinou oceníte aj inteligentný systém ovládania piatych dverí. Už bežné je otváranie dverí takzvaným podkopnutím. Toto SUV však piaté dvere nielen automaticky otvorí, ale po stlačení tlačidla ich podľa vzdialenosti kľúča od auta aj sám zavrie.

Tak, toto je 5 najsilnejších tromfov novej Hondy HR-V. Nezmestili sa sem veci ako vylepšená konektivita, výborná ergonómia interiéru, alebo vylepšené asistenčné systémy. Hybridné SUV štartuje na sume 26 990 eur s bohatou základnou výbavou.