Hyundai i30 N je poháňaný preplňovaným benzínovým štvorvalcom, ktorý v prípade predfaceliftovej verzie produkoval 202 kW, teda 275 koní (vo verzii Performance) a 320 Nm krútiaceho momentu, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládol za 6,1 sekundy.

Viacero majiteľov sa však sťažovalo na pomerne nízky výkon v porovnaní s konkurenciou, ako je napríklad Renault Mégane RS (300 koní a 420 Nm) alebo Honda Civic Type R (320 koní a 400 Nm). Hyundai čiastočne vypočul kritiku zákazníkov a v prípade modernizovanej i30 N naladil hnací agregát na nepatrne vyšší výkon 206 kW (280 koní) a maximálny krútiaci moment 392 Nm. Áno, stále menej ako ponúka konkurencia. No kto sedel v oboch „eNkách“, ten vie, o čom hovorím, ak poviem, že rozdiel je jednoznačne badateľný a modernizovaná verzia po stránke dynamiky neskutočne ožila. Navyše je k dispozícii už aj s automatom a stovku pokorí za 5,9 sekundy, teda o 2 desatiny rýchlejšie ako predchodca. 

Dotiahlo sa na konkurenciu? 

Ako najlepšie porovnať športové autá? No predsa na pretekárskej dráhe. Nemecký magazín Sport Auto preto zobral vylepšený Hyundai i30 N na najťažší okruh na svete, Nürburgring, pričom za volantom nesedel nikto iný ako ich skúsený testovací jazdec Christian Gebhardt. Ten auto tlačil na limit a dosiahol s ním čas 8:05,19 min. Je veľká škoda, že ho nevieme porovnať s predfaceliftovou verziou, nakoľko jej čas na Nordschleife akosi neexistuje, respektíve verejnosti nie je známy. Nepochybujem však o tom, že novinka by bola rýchlejšia.

Na druhej strane vieme, že vynovený Hyundai i30 N zajazdil takmer totožný čas s BMW M3 E92 (8:05,00), ktoré je síce o niekoľko rokov staršie, no disponuje výkonom až 309 kW (420 koní). Ak však N porovnáme s inými modernými ostrými hatchbackmi, nie je to až taká sláva. Tesne síce zaostal za vrcholným Golfom GTI TCR (8:04,92), ktorý má o 10 koní viac, no od nepísaného kráľa tejto triedy, Civicu Type-R, dostala i30 náklad viac ako 20 sekúnd (7:43,8 min.). Je pravda, že v tomto prípade nesedel za volantom ten istý pilot, no nemyslím si, že iný by dokázal stiahnuť uvedené časové manko. Lepší čas na Nordschleife okrem toho mal napríklad aj Mégane R.S. Trophy-R (7:40,1), staršia generácia Type-R 9G (7:50,63) či Seat Leon Cupra (7:58,4).

Vylepšená i30 N je krásne, zábavné a nepochybne skvelé auto, ktorého streľba z výfukov vám zakaždým vyčarí úsmev na tvári. Pred konkurentmi má jednoznačne náskok v cene, ale na okruhu zjavne stále o niečo zaostáva. Budú fanúšikovia volať po zvýšení výkonu na 300 koní? 

Video: Sport Auto