Nie, futuristická bugina na baterky sa do výroby skutočne nedostane. Pre Daciu je Manifesto „koncentrát hodnôt značky“ a zároveň „laboratórium nápadov“, pričom niektoré z nich v budúcnosti vylepšia sériové vozidlá.

Rumunská automobilka prezentuje svoj nový terénny koncept ako stroj, ktorý vás v maximálne možnej miere prepojí s prírodou a zároveň má byť voči nej šetrné. Dacia oboje komentuje slovami „medzi cestujúcimi a okolím nenájdete žiadny filter“, čím má na mysli fakt, že je Manifesto bez dverí i okien.

Samotnú ohľaduplnosť voči životnému prostrediu Rumuni demonštrujú použitím bezvzduchových gúm, ktoré sú logicky odolné voči defektu a údajne majú vydržať tak dlho ako samotné vozidlo. Či si za týmto nápadom máme predstaviť protektorovanie v prípade opotrebenia, Dacia už nedodáva.

Pokiaľ ide o vonkajšie panely karosérie, časť z nich je vyrobená z recyklovaného polypropylénu nazvaného Starkle. Časť volantu a horné obloženie palubnej dosky je z korku, takže vám môže poslúžiť ako nástenka. A s výnimkou malého displeja pred vodičom v aute nie sú žiadne ďalšie informačné panely. Tie má podľa dizajnérov nahradiť mobilný telefón vodiča.

K najzaujímavejším nápadom patria sedadlá, presnejšie povedané to, čím sú potiahnuté. Pevná kostra je tiež z recyklovaného plastu, pričom čalúnenie môžete z operadla a sedáka stiahnuť a použiť ho ako spacák.

Nad hlavami cestujúcich je priamo do strechy integrovaný variabilný nosič s vyklápacími zarážkami a po celom aute nájdete upínací systém nazvaný YouClip, ktorý vám pomôže s ukotvením držiakov na nápoje, prídavných svetiel či batožiny.

Ak máte pocit, že je tej prírody v interiéri až príliš a nedokážete si dosť dobre predstaviť, ako by vyzeral po prejazde bahnom, pieskom či zaprášených poľných ciest, odpoveď je jednoduchá. Po pár dňoch by to vnútri vyzeralo ako v chlieve. Aj na toto má ale Dacia riešenie. Všetky materiály sú v kabíne navrhnuté tak, že na ňu môžete zobrať wapku a Manifesto kľudne vystriekať vodou.

O samotnom pohone nevieme prakticky nič. Dacia spomenula systém 4x4 a akumulátory, takže tu máme zrejme elektromobil, ale malý trojvalec napríklad na LPG v kombinácii s elektromotorom by tiež mohol byť spôsob, ako toto auto rozhýbať. Kapacitu batérií tiež nepoznáme, ale tá vľavo (za vodičom) sa dá z buginy demontovať a použiť ju na napájanie elektrických spotrebičov alebo prostredníctvom konektorov USB využiť na dobíjanie mobilu.

Svetová verejná premiéra novinky prebehne približne o mesiac. Dacia vystaví koncept Manifesto na parížskom autosalóne už 18. októbra.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 25 obrázkov

zdroj: Dacia