Ak vám viac záleží na konkrétnej drahej značke ako na ťažko uchopiteľnej prestíži viacvalcového motora, potom môžete so všetkou vážnosťou poznamenať, že v porovnaní s vrcholným SL 63 ušetríte skoro 74 tisíc eur a aj oproti slabšiemu SL 55 vám vo vrecku stále ostane viac ako 42 tisíc eur. A to už sú celkom pádne argumenty, ktoré bezpochyby niekoho presvedčia, aby za štvorvalec nakoniec dal takmer 130 tisíc.

Samozrejme slušných výkonov či dynamiky sa ani v takom prípade vzdávať nemusíte. Nový roadster AMG SL 43 dokáže aj z dvojlitra (vďaka elektrickému turbodúchadlu) vyprodukovať 381 koní a na stovku zrýchliť za 4,9 sekundy. To je len o sekundu horší čas v porovnaní s osemvalcom SL 55, ktorý má štandardne pohon 4Matic.

Pokiaľ ide o ďalšie príplatkové položky, sme „na návšteve“ u Mercedesu, takže spomínaných 129 870 eur zďaleka nemusí byť konečné číslo. V základe totiž máte napríklad len žltý lak a za akúkoľvek inú farbu dáte od 1620 do 2640 eur. Podobné je to s diskami. Sériovo vám automobilka dodá devätnástky, ale môžete mať rovnako veľké kolesá v inom dizajne až po 21-palcové disky, akurát že s príplatkom od 240 do 5460 eur.

Ak nechcete položky vyberať po jednom, máte možnosť vybrať si dva pakety s názvom Premium a Premium Plus. Prvý stojí necelých sedem tisíc a obsahuje čalúnenie z kože nappa, audiosystém Burmester, ambientné osvetlenie, vyhrievanie volantu, kamerový systém s 360-stupňovým záberom a elektronický tuning motora, ktorému Mercedes ktovie prečo krkolomne hovorí „skutočný zvuk výkonu AMG“.

Druhý balíček s prídavkom Plus k tomu vyššie uvedenému navyše pridáva vyhrievané, odvetrávané a masážne sedadlá, head-up displej a MBUX s rozšírenou realitou pre navigačný systém či dvojzónovú klimatizáciu.

Ak si viac potrpíte na jazdu, za 4860 eur dostanete AMG Dynamic Plus s tuhším podvozkom AMG Ride Control s elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálom, pričom zvonka túto úpravu spoznáte podľa žlto lakovaných brzdových strmeňov.

Hromadu možností máte tiež pri ladení zovňajšku. Exteriérový paket V8 váš štvorvalec vizuálne priblíži osemvalcom, ale dáte za neho 3480 eur a ešte si musíte objednať balíček Premium. To iste platí aj pre aerodynamický paket AMG (samostatne nepredajný, ale inak stojí 3360 eur) alebo karbónové doplnky (5760 eur).

O niečo lacnejšie vás vyjdú chrómované doplnky (1140 eur), či pakety AMG Night (900,-) a AMG Night II (plus 660,-), ktoré väčšinu lesklých prvkov menia na čierne. Chcete naopak inú ako čiernu strechu? Prosím, môžete mať červenú alebo sivú, ale bude to stáť 480 eur. Ak si k nim potom potrpíte na karbónové panely v interiéri, aj tie vám Mercedes pribalí, ale doúčtuje vám za ne 2760 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Mercedes