Hyundai začal vyšetrovať potenciálny konštrukčný problém modelu Nexo s palivovým článkom potom, čo jedno z áut začalo horieť na vodíkovej čerpacej stanici v Južnej Kórei. Analýza tohto incidentu odhalila, že sa krátko po tankovaní oddelil filter palivovej nádrže od tlakového zásobníka, pričom toto poškodenie spôsobilo únik vodíka do priestoru filtračnej vložky.

K (údajne menšiemu) požiaru došlo bezprostredne potom, ako medzi uzáverom nádrže a majiteľom auta preskočila iskra statickej elektriny, pričom plameň mal byť našťastie okamžite zlikvidovaný protipožiarnym systémom samotnej čerpacej stanice.

Nehoda zrejme ide za dodávateľom

Ďalším vyšetrovaním Hyundai zistil, že nešlo o náhodný incident. Filter sa skutočne môže oddeliť od tlakových nádrží po tankovaní a maslo na hlave má zrejme jeho dodávateľ. Automobilka tvrdí, že externá firma mala výrobe dodať filtre zvárané laserom, namiesto toho sa však na produkčnej linke objavila prototypová verzia zalepená epoxidovou živicou.

Aj keď Kórejci tvrdia, že išlo o ojedinelý prípad, dodávateľ si zrejme bol vedomý uvedeného nedostatku, pretože sa táto konkrétna chyba týka len áut vyrobených v roku 2019. Koľko takto postavených automobilov jazdí po svete, Hyundai nešpecifikuje, zrejme ale pôjde len o desiatky, maximálne stovky kusov. Napríklad v celých Spojených štátoch sa to týka 54 vozidiel vyrobených od 10. augusta do 17. decembra 2019.

Majitelia majú byť o potenciálnom riziku informovaní v najbližšej dobe a miestne zastúpenia im samozrejme bezplatne chybné komponenty vymenia, ako však dokazujú aj fotografie v tomto texte, nejde o prvý požiar modelu Nexo. Obrázky totiž nepochádzajú zo spomínanej nehody, ale sú z roku 2019, keď sa v tomto prípade (opäť v Južnej Kórei) počas jazdy vznietilo testovacie vozidlo cestou k čerpacej stanici. Auto sa pomerne rýchlo podarilo tiež uhasiť, nezaregistrovali sme však, že by Hyundai dodatočne informoval o dôvodoch vzniku tohto požiaru.