Ochrana dospelých

Model ES8 získal v prvej sledovanej disciplíne 82 %. Pri čelnom náraze s čiastočným prekrytím mal o stupeň horšie hodnotenie trup vodiča a ľavá spodná časť nohy spolujazdca. Pri čelnom náraze bez prekrytia na rovnakých hodnotách skončil trup predného i zadného pasažiera. Euro NCAP vyčítala tomto modelu v podstate len to, že jeho predné partie môžu byť veľmi nebezpečné pre posádku druhého auta. 

Ochrana detí

Bezpečnosť detí zohľadňuje pri výbere auta mnoho zákazníkov a v tomto smere evidentne nešliapnete vedľa, NIO berie 84 % bodov. Pri simulovanej čelnej zrážke obe figuríny (šesť aj desaťročného dieťaťa) zaznamenali výlučne najlepšie, teda „zelené“ hodnoty. A rovnako to skončilo aj pri bočnom náraze.

Ochrana chodcov

Tradičná Achillova päta všetkých SUV sa prejavila aj v tomto prípade. Čínsky elektromobil získal „len“ 72 %. Problematické pre chodcov sú svetlá a v podstate všetky hrany. Teda predná časť kapoty, už tradične A-stĺpiky a samozrejme aj priestor medzi kapotou a čelným sklom.

Asistenčné systémy

Posledná kategória a zisk veľmi slušných 92 %. Automobil bol schopný rozpoznávať chodcov i cyklistov a rovnako spoľahlivo zvládalo NIO aj detekciu pred ním idúcich vozidiel. Systémy navyše kontrolujú pohyb očí vodiča a ovládanie volantu. Ak usúdia, že je vodič unavený, odporučia prestávku. Celkový výsledok 5 hviezdičiek nedostalo elektrické SUV len náhodou. NIO ES8 dokazuje, že aj Čína dokáže postaviť veľmi bezpečné auto.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: Euro NCAP