Ochrana dospelých

Stačí letmý pohľad na zafarbenie figurín pri jednotlivých skúškach a musí vám byť jasné, že tentokrát nešlo o nudnú jazdu, kde by sa nič zaujímavé nedialo.

Čelný náraz s vozíkom s deformovateľnou bariérou nedopadol tak hrozne, aj keď snímače hrudníka figuríny imitujúcej vodiča zaznamenali hraničné hodnoty. Horšie to však dopadlo po náraze na pevnú bariéru.

Komisári odhalili, že v prípade „vodiča“ došlo k podkĺznutiu panvy pod bezpečnostný pás, čo znamená, že samotný pás už nedrží telo v správnych partiách. Podobné situácie hrozia pri nehodách vážnym poranením, takže Euro NCAP penalizovalo EV5 tým najhorším možným spôsobom.

To ale nebolo všetko. Ďalší nedostatok odhalil náročný bočný náraz na stĺp, pri ktorom došlo k značnej kompresii hrudníka vodiča. Podľa konzorcia bola ochrana „slabá“.

Ako je možné, že EV5 nestratila minimálne jednu hviezdu? Odpoveď je prostá. Pretože v ostatných sledovaných parametroch získala dosť bodov na to, aby ich nakoniec pozbierala viac ako 80 % (konkrétne 83), čo je hranica, pod ktorou Euro NCAP začína odoberať hviezdičky.

Ochrana detí

Kým pri ochrane dospelých sme mali o čom písať a v Kii z toho nebudú mať radosť, v prípade ochrany najmenších cestujúcich je to v zásade nuda. EV5 pozbierala pri nárazoch kompletný počet bodov a nebyť hodnotenia za ukotvenie rôznych typov detských sedačiek, bolo by to vážne 100 percent.

Takto ich kórejský elektromobil získal 85 percent, ale nemajte starosť, strata skutočne ide len na konto nekompatibility auta s niektorými autosedačkami.

Ochrana chodcov

V krátkosti? Obohraná pesnička. Predná časť EV5 je pre kolená a nohy chodcov či cyklistov v zásade bezpečná, pre prednú hranu kapoty to však neplatí ani náhodou. Skončila v červenom, teda najmenej bezpečnom poli.

Niečo podobné platí tiež pre spodnú hranu čelného okna, predné stĺpiky a niektoré ďalšie miesta. Stred kapoty i predného skla dopadli dobre, pri podobnom type nehody si ale miesto kontaktu samozrejme nevyberáte. Aj preto vozidlo získalo len 74 % bodov.

Asistenčné systémy

Získaných 80 percent bodov naznačuje, že Kia je v tomto smere skôr nadpriemerne dobrá ako priemerná. Systémy nezaváhali prakticky v žiadnom zo sledovaných scenárov, pri ktorom komisári simulujú rizikové situácie hroziace zrážkou s iným autom či najzraniteľnejšími účastníkmi premávky.

Aj preto nás vlastne trochu prekvapuje, že nezískala vyššie hodnotenie. Záver ju v tomto smere hodnotí veľmi pozitívne.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

zdroj: Euro NCAP