Z predchádzajúcich dvoch generácií sa celosvetovo predalo 2,56 milióna kusov, z toho v Európe 350 000. Hyundai teda vkladá do novej generácie nádeje a chcel by v EU dosiahnuť trhový podiel viac než 5%. Dizajn je pomerne iný, v porovnaní s predchodcami. Upustilo sa od oblých tvarov a dizajnéri prešli k agresívnejším, ostrejším líniam.

Svoj štýl nazývajú "Storm Edge", inšpirovali sa "tvarmi vznikajúcimi v prírode, keď sa zbiera búrka". Predná maska si drží šesťuholníkový tvar, na ktorú plynule naväzujú veľké svetlá. Ostré línie sa tiahnu okolo celého auta, ktoré je so zachovaným rázvorom kolies (2 700 mm) dlhšie, širšie a nižšie než predchodca. Klasická dvojpriestorová architektúra karosérie ponúka posádke stále dostatok priestoru. Napriek tomu, že je to auto viacmenej do mesta, tvári sa ako seriózny off-road. Je to vďaka čierne lakovanej spodnej časti karosérie, ktorá opticky zvyšuje svetlú výšku vozidla. K takto strihnutému dizajnu určite budú dobre pasovať disky kolies s rozmerom až 19".

Ostrejšie hrany pridali dizajnu na dynamike

Ostrejšie hrany pridali dizajnu na dynamike

Výber motorov je koncipovaný s ohľadom na európskych zákazníkov. V ponuke je jeden benzínový agregát a dva naftové. Na vrchole sedí štvorvalcový turbodiesel s objemom 2,2-litra s turbokompresorom a variabilnou geometriou lopatiek. Výkon je 147 kW (200 k) a krútiaci moment veľmi slušných 431 Nm. Emisie CO2 sú však najnižšie v segmente - 145 g/km. Akceleráciu na sto kilometrovú rýchlosť zvládne Santa Fe za 9,4 sekundy.

Druhý naftový agregát je slabší 2,0-liter s výkonom 110 kW (150k) a poskytuje krútiaci moment 382 Nm. Hyundai si pochvaľuje najmä dostupnosť maxima krútiaceho momentu už v 2000 ot/min, čo zabezpečuje dobrý ťah v akejkoľvek situácii. Benzínový motor s priamy vstrekvaním GDI dosahuje z objemu 2,4-litra 142 kW (193k).

193 koňový 2,4-liter je ako jediný benzínový motor v ponuke

193 koňový 2,4-liter je ako jediný benzínový motor v ponuke

K dispozícii budú 6-stupňové prevodovky. Štandartom bude manuál, pri silnejšom turbodieseli a benzínovom motore je možnosť mať za príplatok automat. Majú dva prevádzkové režimy - plne automatický a šport. V móde Šport je možné voliť stupne radiacou pákou. Ohľadom pohonu sa Santa Fe bude ponúkať s 2WD pohonom (na prednú nápravu), alebo s náhonom všetkých štyroch kolies.

Spracovanie interiéru nikoho neurazí

Spracovanie interiéru nikoho neurazí

Batožinový priestor ponúka 534 litrov. Okrem klasickej 5 sedadlovej verzie, je možné mať i tretí rad sedadiel. V interiéri zaujme v ponuke najmä možnosť mať panoramickú sklenenú strechu alebo vyhrievanie ako sedadiel tak i volantu. Vylepšenia sa dotkli i bezpečnosti, Santa Fe prichádza so systémom detekcie mŕtveho uhla, stabilizačným systémom vozu (VSM) a elektrickým posiľovačom riadenia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov