Ak chcete Aston Martin s dvanásťvalcovým motorom, budete musieť dať prednosť modelu Vanquish. Ak vám ale stačí V8, britský aristokrat vám ho ponúkne pod označením DB12, pričom najnovšia verzia s dodatkom S pridáva v porovnaní so základným variantom 20 koní a množstvo ďalších technických vylepšení.

Písmeno S používa Aston od roku 1953, konkrétne sa objavilo v označení šesťvalcového pretekárskeho DB3S. Dnes ho nájdete na modeloch Vantage S a DBX S a najnovšie práve na DB12 S.

S titánovým výfukom

Najvýraznejšia zmena sa dotkla motora 4.0 V8 biturbo, ktorý pre Britov dodáva športová divízia Mercedesu, teda AMG. V tomto aute má maximálny výkon 700 koní pri 6000 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 800 newtonmetrov od 3000 do 6000 ot./min.

Konštruktéri k silnejšej pohonnej jednotke pridali nový športový výfukový systém so štyrmi nerezovými koncovkami, ktorý zdôrazňuje jednotlivé frekvencie motora, ak ale chcete aj o niečo viac hluku, potrebujete titánový výfuk. V porovnaní so štandardným potrubím je o 11,7 kg ľahší, zvyšuje hlasitosť o 1,5 decibelu a posilňuje basy, stredy i výšky.

Vylepšený podvozok

Automobilka prepracovala tiež kalibráciu plynového pedálu, takže auto má lepšie reakcie a spolu s optimalizáciou kontroly rozjazdu je DB12 S schopné zrýchliť z miesta na 60 míľ za hodinu (97 km/h) za 3,4 sekundy. Je o to desatinu lepší čas v porovnaní s DB12, najvyššia rýchlosť sa však nemení, ostáva na úrovni 325 kilometrov za hodinu.

Aston sa dal zároveň záležať aj na novom nastavení podvozka. Auto má iný software ovládania adaptívnych tlmičov Bilstein DTX, takže lepšie kontrolujú náklony karosérie a k tomu im asistuje tiež tuhší zadný stabilizátor. Vývojové oddelenie sa tiež zameralo na jemnejšie naladenie geometrie odklonu kolies a zbiehavosti a zadného elektronického diferenciálu.

Karbón-keramika bez príplatku

Ďalším podstatným vylepšením pre DB12 S je sériová inštalácia karbón-keramických brzdových kotúčov s priemerom 410 mm vpredu a 360 mm vzadu. Podľa výrobcu zabezpečujú nielen lepšie spomalenie, vyššiu odolnosť proti vädnutiu, ale oproti konvenčným oceľovým brzdám znižujú neodpruženú rotujúcu hmotu o 27 kg.

Ostrejší charakter auta podporuje aj nová generácia systému starajúceho sa o rozloženie brzdnej sily v zákrutách, ktorý zvyšuje stabilitu, ale patria sem tiež vizuálne zmeny znižujúce vztlak, respektíve generujúce prítlak vozidla pri vyšších rýchlostiach.

Štylistiku dopĺňajú 21-palcové hliníkové disky s ručne vyrábanými logami „S“ a ďalšie úpravy v interiéri, v ktorom nájdete červený otočný prepínač jazdných režimov a uprostred umiestneným štartovacím tlačidlom.

Objednávky „eSka“ v zásade už odštartovali a ak budete dostatočne rýchli, budete medzi prvými zákazníkmi, ktorí sa dočkajú už v priebehu prvého kvartálu 2026.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Aston Martin