Označenie Hybrid v názve novej verzie Fiatu 500 je trochu zavádzajúce. V skutočnosti je prerobený elektromobil obyčajným autom so spaľovacím motorom a dodatok síce odkazuje na elektrifikáciu, ale výlučne vo forme reverzibilného alternátora. Inak povedané, pred sebou máte iba mild-hybrid, ktorý sa snaží vyhnúť pokutám za emisie úsporou pár deci benzínu prostredníctvom štartér-generátora.
Technika pod prednou kapotou samozrejme nie je nová. Fiat síce ešte stále nezverejnil všetky technické detaily novinky, ale medzi prednými kolesami mestského mini pracuje známy atmosférický litrový trojvalec FireFly z predchádzajúcej generácie 500, ktorá vlani skončila po sedemnástich rokoch.
Núdzová náhrada
Fiat v tom čase nemal za tento automobil žiadnu náhradu, čo sa prejavilo v dramatickom prepade predajov značky. A Stellantis sa pustil do súboja s časom. Zobral elektrickú 500e vyrábanú od roku 2020, vyhodil z nej batériový modul (povšimnite si ten prázdny priestor medzi spodnou časťou prahov a podlahou), von letel aj elektromotor a namiesto nich sa v aute objavil spomínaný trojvalec a palivová nádrž.
So šesťstupňovým manuálom a zaujímavou cenou
Aby sme nezabudli, spolu s pohonnou jednotkou dostanete aj obyčajnú manuálnu prevodovku, v tomto prípade šesťstupňovú. Samozrejme radi by sme vám prezradili aj cenovku nového Fiatu 500, ale tú automobilka zatiaľ tají. Agentúra Reuters s odvolaním na svoje zdroje tvrdí, že by auto malo začínať na hranici 17 tisíc eur, čo považujeme za dobrú správu. Znamenalo by to, že základná „päťstovka“ by bola o 1500 eur lacnejšia v porovnaní s Grande Pandou, ale hlavne... o takmer 10 tisíc eur lacnejšia ako elektrický Fiat 500e!
100 tisíc kusov ročne, v troch verziách
Výroba mild-hybridného Fiatu by mala začať v novembri tohto roka v talianskej továrni Mirafiori Carrozzerie. Do konca roka ich zamestnanci stihnú postaviť len asi 5000 kusov, ale po plnom nábehu liniek sa bude kapacita podľa záujmu zákazníkov pohybovať okolo 100 000 áut ročne.
Fiat už oficiálne potvrdiť, že aj litrová verzia bude rovnako ako elektrický ekvivalent produkovaná v troch karosárskych prevedeniach. Ako základný hatchback, ďalej 3+1 s malými pridanými dverami otváranými v protismere na strane spolujazdca a tiež kabriolet, ktorý však dokáže stiahnuť len plátennú strechu, zatiaľ čo pozdĺžne nosníky ostávajú na mieste.
Novinka bude mať vo výbave infotainment Uconnect 5 s 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou, bezdrôtový Apple CarPlay a Android Auto, 7-palcový digitálny prístrojový panel, ale tiež rozsiahly zoznam bezpečnostných systémov ADAS, okrem iného so systémom automatického brzdenia, udržovanie v jazdnom pruhu či rozpoznávanie dopravných značiek.
zdroj: Fiat