Áno, presne na mieste, kde sa každoročne koná tradičná automobilová slávnosť Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Poslednú akciu Castagna Milano prešvihla o viac ako dva mesiace, zase sa ale nemusí deliť o pozornosť s rádovo drahšími novinkami či veteránmi.

Tender2 nadväzuje na identicky koncipovaný, rovnomenný model z roku 2008, ktorý však vychádzal z päťstovky so spaľovacím motorom. A ak máte v krvi aj trochu automobilovej histórie, nepochybne budete vedieť, že v oboch prípadoch sa milánska karosáreň nechala inšpirovať pôvodným Fiatom 500 Jolly, ktorý v rokoch 1957 až 1966 produkovalo iné známe dizajnérske štúdio – Ghia.

Aj najnovšej inkarnácii chýbajú dvere, strecha, veko batožinového priestoru a dokonca zadné sedadlá. Nazývať ale tento automobil pickupom s drevenou podlahou by bolo – mierne povedané – hlbokým nepochopením jeho odkazu.

Pochopiteľne lesklú mahagónovú výdrevu značky Sapelli tu skutočne nájdete, plus nejaký brúsený hliník. To všetko je ale pocta nádherným luxusným motorovým jachtám a rýchlym člnom Riva, ktorým sa v roku 2016 poklonil i samotný Fiat špeciálnou edíciou 500 Riva.

Tender2 dostal výrazný žltý lak športovej verzie Abarth 500e a v trochu inom odtieni lakované nástavce blatníkov a prahov. Sedemnásťpalcové disky nazvané Diamond Cut potom pochádzajú zo sériového modelu 500e, presnejšie povedané vrcholnej výbavy La Prima.

Zaujímavé tiež je, že Castagna Milano neodstránila len zadnú lavicu ale odporúčali sa aj pôvodné predné sedadlá. Kým vzadu ostalo len drevo, respektíve vodotesná paluba, chrómované bezpečnostné oblúky a milý retro-detail v podobe prúteného výpletu, vpredu našli dizajnéri mesto pre sedadlá z BMW s integrovanými bezpečnostnými pásmi.

Aby ladili so zvyškom interiéru, boli prečalúnené a zladené rovnako potiahnutou palubnou doskou a volantom.

Taliani nespomínajú žiadne mechanické aktualizácie, budeme preto predpokladať, že tu máme sériovú techniku v podobe elektromotora s výkonom 116 koní a akumulátor s kapacitou 42 kilowatthodín, ktorý by mal stačiť na dojazd zhruba 320 kilometrov.

Čo sa týka možnej výroby, Castagna konkrétne informácie nezverejnila. Predpokladáme ale, že ak u Talianov necháte dostatočne veľkú hromadu peňazí, bez váhania skočia po nejaké sériové auto a medzitým si technici nachystajú rezné píly.

Samozrejme nie sme jediný, koho zaujíma cenovka, z Milána však do týchto chvíľ žiadna odpoveď neprišla.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Castagna Milano