Ostrá 308-ka s hybridným pohonom patrí do klubu áut, ktoré zvládnu 100 km/h za 4 sekundy. S využitím všetkého čo má na palube ponúkne 500 koní a 730 Nm. Navyše, možno nezostane iba pri koncepte.
Peugeot 308 RHYbrid

Koncept je o 80 mm širší ako bežné modely 308

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

500 koní a 730 Nm

Peugeot 308 R HYbrid má vo svojich útrobách rovnakú pohonnú sústavu ako koncept Quartz, ktorý automobilka predstavila vlani na autosalóne v Paríži. Niet sa čomu diviť, keďže bol postavený na rovnakej platforme EMP2. Pre hybridnú 308 to znamená, že pod prednou kapotou pracuje 1,6 litrový, prepĺňaný štvorvalec THP 270 S&S s výkonom 201 kW (270 k) a krútiacim momentom 330 Nm. Je to rovnaký agregát, aký nájdeme v Peugeote RCZ-R. Benzínovému motoru pomáhajú dva elektromotory s výkonom 85 kW (115 k). Jeden je uložený vpredu, spojený so 6-stupňovou prevodovku a druhý je na zadnej náprave. Dokopy má sústava výkon 500 koní a ponúkne krútiaci moment až 730 Nm. Auto má pritom takmer ideálne rozloženie hmotnosti 60:40 v prospech prednej nápravy. Aby bolo ťažisko čo najnižšie, putovala 3 kWh lítium-iónová batéria na miesto nádrže pod zadné sedadlá. Palivová nádrž, s objemom 50 litrov, sa presťahovala pod podlahu batožinového priestoru. Šprint z 0 na 100 km/h zvládne tento kompaktný hybrid za rovné 4 s. Maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 250 km/h a kilometer s pevným štartom prejde za 22 s. O jeho spomalenie sa starajú kotúčové brzdy priemeru 380 mm vpredu a 290 mm vzadu. Dostatočné spomalenie však zabezpečia aj samotné elektromotory, ktoré popri tom dobíjajú batérie.

Peugeot 308 RHYbrid

Hybridný hot hatch ponúkne vodičovi 4 jazdné režimy: ZEV, Road, Sport a Hot Lap.

V prvom, plne elektrickom režime ZEV auto poháňa primárne zadný elektromotor, ktorému v závislosti od stlačenia pedálu akcelerátora pomáha ten predný. Nie však plnou silou. Predný elektromotor v tomto režime totiž poskytne iba 40 kW (55 k).

V režime Road auto poháňa primárne spaľovací motor, ktorému v prípade akcelerácie pomáha iba zadný elektromotor aj to výkonom iba 22 kW (30 k). Auto tak v tomto režime ponúkne 220 kW (300 k) a 400 Nm.

Režim Sport dá vodičovi k dispozícii 294 kW (400 k) a 530 Nm. Väčšina výkonu pochádza z benzínového motoru a zadného elektromotoru, ktorý v tomto prípade ponúka celých 85 kW (115 k). Predný elektromotor pomáha pri prudkej akcelerácii, no prispeje iba 11 kW (15 k).

Ako naznačuje názov posledného režimu Hot Lap, vodič v ňom má k dispozícii všetko čo mu auto môže ponúknuť. Teda 368 kW (500 k) a 730 Nm.

Aj v interiéri sa tvorcovia 308 R HYbrid inšpirovali v štúdii Quarz. Auto totiž odvezie iba štyroch pasažierov, zato však vo výrazne tvarovaných športových sedadlách. Tie sú čalúnené hnedou kožou. Zaujímavé je aj vyhotovenie prístrojovej dosky. Je totiž potiahnutá látkou, ktorá je digitálne zvlnená. Výhodou je, že prístrojovka je mäkká na dotyk, no  pri jej čalúnení nemuseli použiť žiadnu penu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Hybridný hot hatch v podaní Peugeotu by však nemusel zostať iba v rovine konceptu. Šéf Peugeotu, Maxim Picat, totiž naznačil budúcnosť značky takto: "Peugeot je športový. Uvidíte to krok za krokom. GT-line a modely GT už teraz tvoria 22% predajov 308 v Európe. Neskôr predstavíme ďalší ostrý model a potom možno Hybrid R." Rovnakú rétoriku zvolil aj Carlos Tavares, šéf koncernu PSA, ktorý povedal: "Ľudia, ktorí majú radi autá, ako ja, dostanú radosť z výkonného auta, ktorá bude v budúcnosti prameniť z kombinácie spaľovacieho motora a elektromotora." Picat navyše potvrdil smutnú správu o konci Peugeotu RCZ slovami: "V budúcnosti budeme robiť úžasné autá ako 308, ale nie okrajové autá a áno RCZ je okrajové auto."

Zdroj: tlačová správa, autoexpress