Skutočnosť autonómnej jazdy

Video zverejnené na YouTube ukazuje, ako sa Model 3 s FSD Beta 8.2 preháňa v Oaklande. Systém je často úplne zmätený, porušuje dopravné predpisy a ani zďaleka nesimuluje ľudské správanie vodiča. Aj keď vodič by sa v tomto prípade mal bezpečne nechať prepraviť z miesta na miesto a celú jazdu len monitorovať správanie vozidla, je zrejmé, že bez jeho zásahu by táto jazda nedopadla najlepšie. Áno, je to len Beta, ale ide predsa o bezpečnosť v cestnej premávke. Vzhľadom na túto okolnosť je sprístupnenie verejnosti tejto funkcie skutočne odvážnym krokom. Spoločnosť však nenesie zodpovednosť za činy svojho softvéru a autonómnu jazdu ponecháva na pleciach vodiča.

Autonómnosť v nedohľade

Stále mnoho nedostatkov a problémov by podľa niektorých odborníkov  vyriešila iba skutočne vysoko pokročilá umelá inteligencia. Softvér spoločnosti aj napriek týmto nedostatkom odvádza slušnú prácu najmä pri identifikácii automobilov, dopravných značiek, chodcov, bicyklov, semaforov a základných prekážok. Od plne bezpečnej, autonómnej jazdy to však stále má veľmi ďaleko. Na tom by nebolo nič zlé, veď z chýb sa učíme či nie? Spoločnosť Tesla však často odmieta priznať si vlastné nedostatky. Ak je technológia nezrelá, je prirodzené pokračovať v jej práci, až kým sa problémy nevyriešia. Tesla sa však postavila proti tejto stratégii a namiesto toho sa rozhodla svoj „nedotiahnutý“ softvér predávať za nemalé peniaze a akosi dúfať v pochopenie zákazníkov.