Sériový Macan na baterky mal byť pôvodne uvedený na trh v roku 2023, ale kvôli problémom s oneskorením vývojových prác v softwarovej divízii Cariad koncernu Volkswagen sa svetová premiéra omešká o niekoľko mesiacov a auto sa začne nakoniec predávať až v roku 2024.

Ďalšie elektrické Porsche bude postavené na novej platforme PPE (Premium Platform Electric), ktorá by mala z Macanu urobiť najšportovejšie auto svojej triedy, aj keď je samozrejme otázkou, ako to bude korešpondovať s nepochybne vysokou pohotovostnou hmotnosťou.

Jej presnú hodnotu zatiaľ nepoznáme, ale nový Macan dostane akumulátor s kapacitou až 100 kWh, čo je o 7 kWh viac, ako môže ponúknuť Taycan a zodpovedá (približne) 40 litrom benzínu. Dojazd Porsche zatiaľ neuvádza, ale spomínaný liftback má s menšou baterkou uvádzaný akčný rádius (podľa WLTP) od 431 až 505 kilometrov.

PPE bude postavená na 800-voltovej architektúre, čo podľa výrobcu umožní nabíjanie s výkonom 270 kW. Vďaka chytrej elektronike sa po pripojení na slabšiu nabíjačku môže 12-batériových modulov rozdeliť na dva 400-voltové okruhy, čo podľa Porsche opäť urýchli nabíjanie, neuvádza ale, aký konkrétny to bude mať dopad.

Macan dostane podobne ako Taycan dva permanentne budené elektromotory, konštruktéri ale prepracovali usporiadanie magnetov, zvýšili účinnosť i výkon s ohľadom na ich veľkosť. Predpokladáme, že bude existovať hneď niekoľko verzií, Porsche však v tejto chvíli uvádza maximálny systémový výkon 612 koní a najvyšší krútiaci moment rovných 1000 newtonmetrov.

Štandardom je tým pádom pohon oboch náprav, kvôli zníženiu spotreby však bude auto schopné podľa potreby odpojovať predný elektromotor.

Ako sme už naznačili na začiatku, veľký dôraz kladie Porsche na dynamiku a ovládateľnosť. Práve preto má byť zadný elektromotor namontovaný čo najviac dozadu, čo viedlo k rozloženiu hmotnosti medzi nápravami v pomere 48:52, zatiaľ čo v prípade Taycanu je to 49:51.

Obratnosť auta má vylepšiť tiež prepracované riadenie. V porovnaní so súčasným benzínovým modelom sa uhol natočenia predných kolies elektrického Macanu zväčší až o 15 percent a navyše riadená bude i zadná náprava – do 80 km/h sa budú zadné kolesá natáčať maximálne o 5 stupňov.

Na podvozku chystaného Porsche sa objavia nové adaptívne tlmiče schopné presnejšie reagovať na nerovnosti, zvyšujúce komfort a chýbať nemá ani automatické nastavovanie svetlej výšky závislé na rýchlosti, ktoré vo vysokom tempe zníži aerodynamický profil karosérie a vylepší stabilitu.

Vrcholné verzie Macanu dostanú okrem iného aj elektronickú uzávierku zadného diferenciálu, ktorá má ďalej vylepšiť vektorovanie krútiaceho momentu medzi nápravami a samozrejme i samotnými zadnými kolesami.