Michal Renault RS275 Trophy

rok výroby 2014, cena: 35 000 €
Najrýchlejší hothatch prvej polovice tohto desaťročia je žijúcou legendou. Iste, v šprinte či maximálke ho porazí nejeden konkurent, ale keď dôjde na jazdu po reálnych cestách, trvalo viac než 5 rokov, kým na Severnej slučke našiel premožiteľa. Toto je 275 koňová top verzia Trophy, ktorá na N-rignu dokáže 7:54,3!

 

Jozef BMW 3.0 CS Alpina

rok výroby 1971, cena: 80 000 €
Mnohí fanúšikovia bavorákov považujú typ E9 za azda najkrajšie auto s vrtuľkou v znaku. Dlho by som sa s nimi nevadil, pretože dizajn z konca 60. rokov bol nielen v tomto prípade skutočne umeleckým dielom. Tento kúsok je riadna okruhová mašina, ktorá dostane priestor na obdiv v sekcii Motorsport. Sledujte tú cenu, na ktorú si ho majiteľ váži...

 

Miro Porsche 356 SC

rok výroby 1965, cena: 150 000 €
Keď som sa dozvedel, že aj keď masovo vyrábané staré poršáky zo 60. rokov v dobrom stave môžu stáť viac než dom pri Bratislave, nechcelo sa mi to veriť. Tu je skvelý dôkaz. Predchodca legendy 911 má pod kapotou síce len 4-valec, ale tie tvary a koncepcia už ostanú navždy veľkou súčasťou automobilovej histórie.

 

Tamáš Nissan 370Z

rok výroby 2010, cena: 20 000 €
Zetko od Nissanu je auto hodné autofanúšika. Bez ohľadu na verziu. Verzia mnohých iných športiakov v tomto prípade netreba veľmi myslieť na jeho zberateľskú hodnotu. Tento športiak si prosto treba užívať a používať ho!

Vít Renault Clio RS Cup

rok výroby 2011, cena: 14 000 €
Oddelenie Renault Sport žilo s týmto modelom svoju zlatú éru. Dodnes tieto autá milujeme. Ostrý atmosférický motor, svalnaté sexi tvary, stabilizáciu a šialene silnú ručnú brzdu, ktorá z tohto auta robí v zákrutách driftami doslova zadokolku.

Juraj BMW 324td touring

rok výroby 1992, cena: 7 000 €
Ešte nedávno boli časy, keď okolo nás bolo toľko E30, že nikoho nevzrušovali. Ich dostupnosť a nízke ceny poslali mnohé kúsky do šrotu. Či už ako pretekárske, alebo tunerské počiny. A preto začínajú byť znova vzácne. Jurajov kombík síce nemá pod kapotou žiaden zázrak, no určite má zázračné klasické tvary a v tomto prípade aj skvelý stav.

Rasťo BMW 325i E92

rok výroby: 2008, cena: 15 000 €
Je smutné, že začíname uctievať atmosférické motory viac než pred rokmi turbá. No je fakt, že radový 6-valec BMW je legendárna vec. Nielen v oblasti typického zvukového prejavu, ale aj ochoty ísť do otáčok a kultúry chodu. A v obleku elegantného kupé E92 je to skvelá kombinácia modernej automobilovej klasiky.
 

Pavol Ford Focus RS

rok výroby 2010, cena: 25 000 €
Aj keď nebol najrýchlejší, určite bol najextravagantnejší spomedzi predošlej generácie superhothatchov. Focus RS II. generácie má totiž extravagantné tvary, farbu, samosvor a 5-valec s objemom 2,5 litra vpredu naprieč. Keď prišiel, mnohí lamentovali, že viac než 300 koní na predok je priveľa. Fakt? Pali si ho dal spraviť na 380 k! :)

 

Palo Corvette C7 Stingray

rok výroby 2013, cena: 65 000 €
Je fakt mrzuté, že Corvetty sa v Európe nepredávajú vo väčšom. Ostatné dve generácie C6 a C7 už totiž nie sú len americká legenda, ale skutočné a fungujúce superšporty. Verzia Stingray je svojím spôsobom vrcholom americkej kultúry šprotiakov rovnako ako bol v 90. rokoch Viper. Prosto nádhera.

Pavol Ferrari 458 Italia

rok výroby: 2010, cena: 150 000 €
Už sa zdalo, že na CarFans Party nebude žiaden ostrý talian. A to by bola veľká škoda, však? Jeden z najlepších športiakov s motorom uprostred sa volá 458 Italia a aj keď bol naozaj úspešný, nik nemôže povedať, že ide o všedné auto, ktoré stretne každý deň. Možno ani jeho majiteľ, lebo toto nie sú autá, na ktorých sa jazdí denne. :) A prisľúbil sa aj Aventador!