Nový Ford Capri sa bude mať k Exploreru (vďaka zdieľanej platforme) ako Volkswagen ID.5 k modelu ID.4. Jednoducho povedané, pôjde o ten istý automobil, akurát bude mať splývajúcu zadnú časť strechy, čo dokazujú aj jedny z prvých špionážnych obrázkov tohto auta.

Samozrejme nie je možné vylúčiť, že dizajn novinky bude v porovnaní s Fordom Explorer iný aj v iných v detailoch, teda napríklad v tvaroch svetiel či nárazníkov, v každom prípade ich technika bude identická.

Tou sa stane modulárna elektrická platforma MEB, ktorá Fordu robí starosti. V dearnbornskej centrále totiž bolo rozhodnuté, že modrý ovál nesmie byť príliš závislý na dodávkach komponentov od VW, čo okrem iného znamená polročný odklad uvedenia Exploreru na trh kvôli integrácii vlastnej batérie do nemeckého podvozka. Capri je pochopiteľne vo vývoji, predpokladáme ale, že sa uvedené rozhodnutie týka aj tohto modelu.

Mimochodom, zdieľaná základná technika robí Ford Capri blízkym príbuzným nielen modelov od VW, ale tiež Škody Enyaq či Cupry Tavascan.

Interiér nového automobilu by mal využívať veľké množstvo komponentov z pripravovaného SUV Explorer, respektíve predpokladáme, že by mal byť takmer identický. To znamená zdržanlivý, jednoduchý dizajn, ktorému bude dominovať 15-palcová dotyková obrazovka multimediálneho systému otočená uprostred palubnej dosky na výšku.

Pokiaľ ide o praktickú stránku veci, kufor Capri bude kvôli nižšej línii strechy o niečo horšie využiteľný a menší ako v Exploreri, nepochybne to však bude najpraktickejšie Capri, ktoré Ford doteraz uviedol na trh.

Novinka by mala byť dostupná s rôznymi motorizáciami i odlišnými batériami podobne, ako je na tom aj Volkswagen. V základe by malo byť auto dostupné s jedným elektromotorom naladeným na 170 koní, vrcholné verzie dostanú dve pohonné jednotky, tým pádom pohon 4x4, výkon 340 koní a akumulátor s využiteľnou kapacitou 77 kilowatthodín.

Ceny nepoznáme, mali by však byť nižšie ako za Ford Mustang Mach-E, za ktorý dáte (v akcii) od 52 900 až 82 500 eur. Budú podľa všetkého podobné Exploreru, ktorý sa síce ešte nepredáva, ale v Nemecku má cenu stanovenú na 45 tisíc eur.

zdroj: AutoExpress