5. Fiat 124 Spider (932 kusov)

Taliansky športový roadster, respektíve dvojča Mazdy MX-5, je na trhu od roku 2016. Pod kapotou ukrýva 1,4-litrový štvorvalec, ktorý ponúka 103 kW (140 koní), pričom krútiaci moment 240 Nm sa prenáša len na zadné kolesá, a to buď prostredníctvom šesťstupňového manuálu alebo automatu. Na stovku zrýchli za 7,5 sekundy (verzia s manuálom) a jazdí maximálnou rýchlosťou 215 km/h. Ak sa pozrieme na vrcholný variant Abarth, ten ponúka 124 kW, teda 170 koní a krútiaci moment 250 Nm. Na americkom trhu sa tento rok doposiaľ predalo 932 kusov, čo nie je vyslovene slabý výsledok, no takto pred rokom dosiahli predaje na číslo 1385. Výrazný medziročný pokles je neprehliadnuteľný a na mieste je otázka, či by tomuto modelu pomohla nejaká modernizácia. 

4. Audi R8 (496 kusov)

Superšport z Ingolstadtu predstavovať asi nemusíme, R8 bola uvedená na trh už v roku 2006, pričom o deväť rokov neskôr prišla druhá, stále predávaná generácia. Srdce auta tvorí majestátna atmosférická V10 s objemom 5,2 litra, ktorej sila sa prenáša na zadné alebo všetky štyri kolesá. Tomuto stále zaujímavému a jedinečnému modelu sa však nedarilo tak, ako by si podľa nás zaslúžil. Predajné čísla skrátka nie sú oslnivé. Kým v USA sa dílerom Audi podarilo nájsť necelých 500 zákazníkov, v Európe sa v rovnakom čase predalo 575 áut. 

3. Nissan GT-R (167 kusov)

Godzilla patrí asi k tomu najlepšiemu, čo japonský automobilový priemysel vyprodukoval, tiež však má už svoj vek. Na trhu je už od roku 2007, aj keď auto prešlo dvomi väčšími (v rokoch 2011 a 2017) a niekoľkými menšími faceliftami. V súčasnosti ponúka v základnej verzii 419 kW (570 koní) a 637 Nm, ktoré dodáva 3,8-litrový motor V6 twin turbo. Nissan GT-R podobne ako napríklad Audi R8 nepatrí zrovna k lacným autám, takže očakávať desiatky tisíc predaných áut by bolo naivné, lenže 167 kusov predaných za prvých desať mesiacov v roku 2021 je opačný extrém. Len pre porovnanie, v roku 2014 Nissan v USA predal 1436 týchto áut.

2. Honda/Acura NSX (123 kusov)

Prvá generácia Hondy NSX prišla na svet v roku 1990, pričom na jej vývoji sa podieľal aj jeden z najlepších pilotov F1, Ayrton Senna. Auto malo značný úspech a dokonca bolo prvým vozidlom na svete s hliníkovou karosériou. Druhá generácia bola predstavená až v roku 2015 s jasným cieľom nadviazať na svojho úspešného predchodcu. Napriek tomu, že si Honda dala s novým NSX neskutočnú námahu, úspechu prvej generácie sa nepriblížilo. Rok 2017 bol s 581 predanými kusmi v Amerike pre NSX zatiaľ najlepším. V tom aktuálnom (2021) však Japonci zatiaľ predali len 123 áut a čísla v Európe sú na tom ešte horšie. 

1. Nissan 370Z (36 kusov)

„Víťazom“ tohto tak trochu smutného rebríčka je Nissan 370Z, ktorý je na trhu od roku 2008, ale na rozdiel od ostatných adeptov už má nástupcu. Výbehové Zetko sa tešilo pomerne veľkej popularite a v rokoch 2009 a 2010 dokonca dvakrát po sebe pokorilo hranicu 10 tisíc predaných kusov, a to len na severoamerickom trhu. Táto zadokolka s motorom vpredu ponúka výkon 248 kW (337 koní) a 365 Nm krútiaceho momentu (Nismo je na tom ešte o niečo lepšie), pričom k dispozícii je s manuálom i automatom. Aktuálny stav za prvých desať mesiacov roka 2021? V celých Spojených štátoch len 36 registrácií.