Nový typ bude chcieť zaujať nielen modernou technikou a tradičným štedrým priestorom, ale novými tvarmi, ktoré už tušíme aj v pyžamovej úprave laku, hoci celkom by som z nejakej extrémnej jedinečnosti neodpadával. Kto však má rád súčasný dizajn vozidiel Škoda, bude isto spokojný s novátorským prístupom. Scala je prvým stupienkom, po ktorom chce Škoda aj naďalej stúpať pri tvorbe ďalších modelov. Začne teda v triede kompaktných vozidiel s veľkoryso poňatým interiérom. Dĺžka vozidla je 4 362 mm, šírka 1 793 mm a výška 1 471 mm.  Rázvor náprav 2 649 mm je jedným z parametrov, ktorý modelu Scala predurčuje priestor aj jazdné vlastnosti. Veľkorysými rozmermi interiéru sa vozidlo Scala v niektorých parametroch podobá modelu Octavia – napríklad priestorom pred kolenami na zadných sedadlách 73 mm. Ale aj ďalšími rozmermi sú si veľmi blízke, šírka vo výške lakťov na zadných sedadlách je 1 425 mm a priestor pre hlavu cestujúcich na zadných sedadlách je 982 mm. A čo kufor? Je jedným z najväčších – základný objem ponúka 467 l, sklopením zadných sedačiek môžeme objem batožinového priestoru zväčšiť až na 1 410 l. 

Technika odpredu dozadu

V ponuke budú aj full LED predné svetlomety a full LED zadné skupinové svetlá. Ponukou full LED svetlometov predbehne aj najväčšiu limuzínu značky Superb, ktorý sa stále spolieha na bixenónové svetlomety s funkciou AFS s LED denným svietením. Nový kompaktný automobil má ako prvý model značky dynamické zadné smerovacie svetlá. Pod zadným nárazníkom sa skrýva prvok Simply Clever dostupný na požiadanie: elektro-mechanicky vyklápateľné ťažné zariadenie, ovládané tlačidlom v batožinovom priestore. Okrem tohto ponúka vozidlo na požiadanie aj typické prvky značky, ako napr. miesto na dáždnik vo dverách vodiča (vrátane dáždnika) alebo škrabku na ľad v dvierkach palivovej nádrže, ale aj elektricky ovládané piate dvere s funkciou Tip-To-Close, ktoré sa zavrú pri miernom potiahnutí. 

Online služby a infotainment na špičke

Flexibilne konfigurovateľný virtuálny kokpit, ktorý je dostupný na požiadanie, má displej s veľkosťou 10,25“. Ide o najväčší displej v rámci triedy kompaktných vozidiel. Najlepšie hodnoty v danej triede vozidiel majú aj displeje infotainment s veľkosťou až 9,2“. Vďaka novej generácii mobilných online služieb môže majiteľ pomocou mobilného telefónu zamknúť a odomknúť vozidlo, aktualizovať softvér infotainment systému alebo mapy navigácie. Posádka ocení sériové pripojenie k internetu. Zabudovaná karta eSIM poskytuje vysokorýchlostné pripojenie LTE. Ďalšia SIM karta, alebo zdieľané pripojenie pomocou smartfónu už nie je potrebné. V štandardnej výbave bude táto karta eSIM podporovať funkcie tiesňového volania a proaktívne servisné služby. 

Päť úsporných motorov, na požiadanie nastaviteľný podvozok

Scala ponúkne 5 rôznych motorov, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro 6d-TEMP. Paleta motorov zahŕňa tri benzínové a jeden naftový motor. Neskôr v priebehu roka 2019 pribudne agregát s pohonom na ekologický zemný plyn (CNG). Všetky motory majú priame vstrekovanie, sú vybavené turbodúchadlom, Start-Stop systémom a rekuperáciou brzdnej energie. Na prenos hnacej sily benzínového motora 1,0 TSI s výkonom 70 kW (95 k) slúži manuálna 5-stupňová prevodovka. Motor 1,0 TSI s výkonom 85 kW (115 k) je vybavený manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a na požiadanie je dostupná automatická 7-stupňová prevodovka DSG. Vrcholový benzínový agregát Škody Scala je štvorvalcový motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), ktorý je štandardne dodávaný s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, na požiadanie 7-stupňové DSG. Všetky benzínové motory sú vybavené filtrom pevných častíc. 

Štvorvalcový naftový motor 1,6 TDI s výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 250 Nm je štandardne je vybavený systémom SCR so vstrekovaním AdBlue a filtrom pevných častíc. Tento motor taktiež spĺňa emisnú normu Euro 6d-TEMP. Kombinovať ho budú s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, na požiadanie možno dostať automatickú 7-stupňovú prevodovku DSG. Ekologickým variantom je motor 1,0 G-TEC. Tento trojvalcový motor je primárne poháňaný zemným plynom (CNG), pri ktorom sa vypúšťa menej emisií CO2 a NOx ako pri spaľovaní benzínu. Po vyčerpaní natankovaného zemného plynu môže motor spaľovať aj benzín. Aktuálna verzia agregátu CNG so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou má výkon 66 kW (90 k).

Športový charakter Scaly podčiarkne nový systém Sport Chassis Preset dostupný na požiadanie, ktorý ponúka dve rôzne nastavenia podvozku. Podvozok, ktorý je o 15 mm nižší, ponúka okrem režimu Normal takisto aj režim Sport s tuhšou charakteristikou tlmičov. Tie sú elektronicky ovládané ventilom. To umožňuje športovejšiu jazdu a intenzívnejší kontakt s vozovkou. Vodič môže prepínať obidve nastavenia v menu voľby jazdného režimu Driving Mode Select.

Veľa asistenčných systémov známych z vozidiel vyššej triedy

Medzi voliteľnými systémami nájdeme adaptívny tempomat (ACC) fungujúci do rýchlosti 210 kmh, ale aj systém Side Assist, ktorý na rozdiel od rozšírenejšieho systému Blind Spot Detect (dosah 20 m) vie zaregistrovať vozidlá až do vzdialenosti 70 m a dokáže tak efektívne účinkovať aj na diaľniciach alebo rýchlostných cestách. Súčasťou systému Side Assist je aj systém Rear Traffic Alert. Asistent pre jazdu v pruhoch Lane Assist a Front Assist sú už súčasťou štandardnej výbavy. Front Assist vrátane funkcie núdzovej brzdy sleduje pomocou radaru v meste priestor pred vozidlom a pomáha tak predchádzať nehodám. Užitočným pomocníkom pri parkovaní je na požiadanie dostupný parkovací asistent Park Assist, ktorý automaticky zaparkuje do pozdĺžnych alebo priečnych parkovacích miest a takisto vie z nich aj vyjsť. Úroveň bezpečnosti ďalej zvyšujú rôzne prvky pasívnej bezpečnosti. V prípade hroziacej nehody uzavrie proaktívna ochrana cestujúcich Crew Protect Assist (ktorá je dostupná na požiadanie) automaticky v predstihu bočné okná a dotiahne bezpečnostné pásy na predných sedadlách. V prípade nehody chráni cestujúcich až 9 airbagov. Multikolízna brzda zabraňuje nekontrolovanému pohybu vozidla po zrážke, po ktorej sa automaticky aktivuje tiesňové volanie. Spusť ho však možno aj manuálne. 

Zdroj: Škoda