Aj keď pôsobenie „troch diamantov“ malo byť v Európe v istom období definitívne ukončené, nakoniec tomu tak nie je. Starý kontinent nové modely nakoniec dostane, pretože si ich ale Mitsubishi nemohlo dovoliť, padlo rozhodnutie preznačkovať známu európsku aliančnú techniku, ktorá dovolí japonskej automobilke pokračovať.

Máme tým na mysli fakt, že sa Colt vráti ako mierne prepracované Clio piatej generácie a crossover ASX bude pre zmenu kompletne vychádzať z aktuálneho Renaultu Captur druhej generácie.

Základom trojvalec

Dizajn by nám automobilka mala predstaviť už v septembri a dnes navyše vieme, aké motory budú ASX II poháňať. Základom sa stane preplňovaný litrový trojvalec s nepriamym vstrekovaním. Motor poznáme aj z iných modelov Renaultu ako 1.0 Tce, pričom jeho maximálny výkon má byť 67 kW (91 koní).

Možná podoba nového ASX

Vyššie bude stáť známy preplňovaný benzínový štvorvalec 1.33, v tomto prípadne označený DI-T. Ten už bude mať priame vstrekovanie a 103 kW, teda 140 koní. Obe verzie budú mať v základe šesťstupňovú manuálnu prevodovku. V ponuke bude tiež sedemstupňový dvojspojkový automat, ktorý bude párovaný s verziou naladenou na 116 kW (158 koní).

Dizajn bude už v réžii Mitsubishi

Hybrid aj PHEV

Pretože to v Európe v tejto chvíli už bez elektrifikovaných motorov snáď ani neide, nebude chýbať 1.6 E-Tech Hybrid. Pôjde o atmosférickú pohonnú jednotku v kombinácii s 2 elektromoormi a 1,3-kWh batériou. Systémový výkon by mal byť na úrovni 107 kW (145 koní). Najvyššie má stáť E-Tech Plug-in Hybrid, tiež s jedna-šestkou, ale kapacita akumulátora vzrastie na 10,5 kWh. S dvojicou elektromotorov auto ponúkne systémový výkon 118 kW (160 koní). Celá motorová paleta je vlastne kópiou tej z Renaultu Captur, čo ale nie je veľkým prekvapením. Motorom sa navyše zatiaľ vyhýbajú veľké problémy a to je pre nové ASX len dobrým znamením.

Zdroj: Mitsubishi TS, galaxyconcern