Koncern Fiat Chrysler Automobiles má megalomanské plány, ktorých hlavným iniciátorom je šéf Sergio Marchionne. Určite ste si všimli, že o Fiate, Alfe a spol. okrem plánov takmer nič nepočuť. Aktuálne stále platí, že koncern chce do roku 2018 zdvojnásobiť predaje a zisk (v prípade niektorých značiek až strojnásobiť). Ja osobne nevidím do financovania spoločnosti a teda ťažko dokážem objektívne zhodnotiť reálnosť plánov. Subjektívne ich však považuje za ťažko realizovateľné.

Sergio Marchionne o svojich plánoch nepochybuje.

Z odborných kruhov však začínajú zaznievať hlasy, že plány o dvojnásobných predajoch patria skôr do ríše snov. Koncern na údajnú expanziu nemá peniaze. Problém spôsobuje najmä fakt, že FCA má pod palcom 10 značiek (Alfa Romeo, Fiat, Ferrari, Maserati, Abarth, Dodge, Chrysler, Jeep, Ram a Fiat Professional).

 

Sebavedomie je dobrá vec. Na druhej strane s plánmi koncernu FCA to nevyzerá ružovo. Sergio nás možno prekvapí.

Čím vyšší počet značiek, tým lepšie pokrytie trhu. Takto to vidí koncern.

Fiat nedávno pustil k vode Lanciu. Podobne ja na tom značka SRT. Chrysler a Dodge si sami navzájom svojimi typmi konkurujú. V Sergiovom ponímaní to však nie je dôvod na zrušenie značky Dodge. Odstráni len typy Avenger a Grand Caravan. Druhý menovaný je mimochodom zodpovedný za významný podiel na tržbách výrobcu.

 

Marchionne však takéto negatíva odmieta. O svojom pláne nepochybuje a je presvedčený, že je správny. Z môjho pohľadu vidím celý koncern v poriadnom chaose. Ak sa rýchlo nepozbiera, tak na európskom kontinente by Lanciu mohla čoskoro nasledovať aj Alfa.

 

Zdroj: carscoops.com

Prečítajte si aj: Slovensko Qorosu nestačí. Bude expandovať do celej Európy