BMW 1 Series M Coupe

Okrem spomínanej oranžovej bude možné si objednať aj čiernu Sapphire metalízu a Apline bielu. Koho by však zaujímala farba pred výkonovými parametrami, však?! Nech sa páči. eMko opäť neostalo nič dlžné svojej povesti a do rozmerovo kompaktného 1tkového Coupé použili radový šesťvalec twinturbo s výkonom 250 kW (340 k). Pomer výkon / hmotnosť dosiahol parameter 227 k / 1 000 kg, teda niečo málo menej ako 4,5 kg/ k! Maximálny krútiaci moment je 450 Nm od 1 500 otáčok a funkcia overboost nadopuje túto malú raketu o ďalších 50 Nm. Pôvod pohonnej jednotky treba hľadať v sesterskej Z4is.

Toto je ihrisko nového BMW 1 Series M Coupe - pretekársky okruh

Nové eMko má pod kapotou milé prekvapenie. Prepĺňaný radový šesťvalec s dvoma malými turbami. Výrobca tvrdí, že dynamické schopnosti 1M sú takmer zhodné s treťou generáciou M3, teda s typom E46 M3, čo je veľmi slušné. Iste vám je jasné, že toto je len začiatok. Prepĺňanie motora dáva totiž ladičom veľké možnosti...

Motor BMW 1 Series M Coupe

1M zvládne obligátne porovnávacie dynamické parametre, teda šprint 0-100 km/h za 4,9 sekundy a maximálku má elektronicky obmedzenú na 250 km/h. Prevodovka je manuálna, 6 stupňová, so skrátenými dráhami radenia, tzv. shortshifterom. Okrem výrazných farieb ponúka BMW pre najmenšie eMko aj optický a treba povedať, že výnimočne vydarený aero paket! Porovnanie so sériou nám prezradí, že zadné blatníky sú rozšírené, nane prilepili agresívnejšie tvarovaný zadný nárazník, z ktorého trčia 2 páry koncoviek výfuku. Na odtrhovke kufra svieti malý lip, teda spojler. Najmarkantnejšia je však optická zmena tváre. Brutálne, efektne a pritom funkčne tvarovaný predný nárazník som už dávno nevidel. Po krajoch vyrezané otvory slúžia na optimalizáciu toku vzduchu v oblasti predných kolies, nie však na chladenie bŕzd, ale na minimalizáciu vírenia a teda zlepšenie Cx koeficientu odporu vzduchu.

Budíky, ktoré vám s radosťou napovedia, v čom to vlastne sedíte

Interiér je prezentáciou maximálnej funkčnosti, ktorej je podriadené všetko ostatné

Motoršportové oddelenie BMW síce prehliadlo motor, zato sa však poriadne vybúrilo na podvozku. Prevažná väčšina dielov je vyrobených z hliníka, optimalizovaná bola aj charakterisitika tlmenia a pruženia, na zadnej náprave sedí samozáverný diff s variabilnou svornosťou až do 100 percent. Predné brzdy, respektíve kotúče majú priemer 360, zadné 350mm a skryté sú za štandardnými 19 palcovými diskami z dielne BMW M. V interiéri sa Mko podísalo rovnako významne ako na podvozku. Kožené anatomické sedadlá s kontrastným šitím, alkantarou čalúnené výplne dverí a iné časti interiéru, rovnako obohatené o logo M. Prístrojovka má jedinečné sivé vyhotovenie, eMko dodalo aj koberčeky a iné drobnosti.

Do predaja sa dostane BMW 1M Coupe v máji roku 2011 a jeho cena je stanovená na 50 500 € vrátane dane.

BMW 1 Series M Coupe vs BMW M3 E30