Jediným slovenským zástupcom v seriáli TCR International Series bude Maťo Homola, ktorý bude pretekať na Seate Leon Cup Racer TCR. Konkurencia však nespí, Opel sľúbil, že sa postaví na štart s vlastným autom Opel Astra TCR. Na báze nového Opla Astra postavili pretekársky špeciál, ktorý budú môcť tými okrem TCR využívať aj na vytrvalostné podujatia, akým je 24-hodinovka na Nürburgringu. Fabrika hovorí, že to dokáže len s minimálnymi zmenami.

Opel ukázal auto pre TCR International Series, nová Astra TCR ponúkne 330 k, 420 Nm a 6-stupňovú sekvenčnú prevodovku ovládanú pádlami pod volantom.

Aké teda je auto, proti ktorému bude bojovať Maťo Homola? Podobne ako ostatné špeciály TCR, aj Opel Astra TCR ponúkne 330 k a 420 Nm z 2,0 litrového turbo 4-valca. Silu prenáša na predné kolesá pomocou dvojlamelovej spojky a 6-stupňovej sekvenčnej prevodovky. Pretekár radí prevodové stupne pádlami pod volantom, ak podradí na nižší kvalt, tak prevodovka automaticky dvakrát vytlačí spojky a radí s medziplynom.

Pretekársky špeciál musí mať poriadne brzdy. Opel použil vpredu 378 mm kotúče so 6-piestikovými strmeňmi a vzadu 265 mm kotúče s 2-piestikovými strmeňmi. Pilot si bude môcť doladiť rozloženie brzdnej sily priamo z kokpitu. V aute samozrejme nenájdeme ESP ani ABS.

Interiér Astry TCR

Predstavitelia seriálu TCR chcú, aby boli autá dostupné, preto všetky špeciály používajú rovnaké nastaviteľné zadné krídlo. Pretekár si bude môcť vybrať z niekoľkých nastavení splitera. Do Opla Astra TCR už v predstihu budú montovať bezpečnostnú 100 l nádrž, ktorú bude FIA vyžadovať až v roku 2017. Nový špeciál váži 1200 kg a zákazníci sa neho zaplatia 95 000 eur bez dane.

Zdroj: tlačová správa, carscoops.com