Z dvoch samostatných testov kvality RCZ osobne veľmi dobre poznám. Žiaden Peugeot na mňa za ostatných 5 rokov neurobil lepší a väčší dojem. Ak ste ešte nevideli, odporúčam naše videotesty:

VIDEOTEST: 2014 Peugeot RCZ THP200 FL

VIDEOTEST: 2012 Peugeot RCZ THP200

VIDEOTEST: 2010 Peugeot RCZ HDI
 

Na situáciu s RCZ sa pozreli tabuľkoví manažéri a dospeli k vopred známemu záveru, že tento typ sa Peugeotu vyrábať nevyplatí. Čakal snáď niekto čosi iné? Tieto autá sa nerobia pre zisk, ale pre imidž, povesť, renomé a pôžitok. Nejeden majiteľ RCZ má doma ďalší Peugeot... To sa znova kravaťáci pochlapili, nepochybne niekto získa skvelé odmeny ako ľahko a jednoducho zrazu automobilke ušetrí milióny. Šéf značky totiž v rozhovore priznal, že RCZ bude jednou z mnohých obetí drastického zmenšenia ponuky z aktuálnych 26 na len 13 typov do roku 2022. Ostatné konkrétne typy na odstrel nešpecifikoval, no je zrejmé, že pôjde o okrajové predaje. Obhajoval to nasledovne:

Keď vám poviem, že 13 našich najdôležitejších typov robí 95% predaja a 100% zisku, pochopíte prečo je tento rez nutný. Milujem RCZ, ale musím našu značku sústrediť na výrobu áut od 108 vyššie. Hľadať medzierky na trhu je práca pre prémiové značky, nás to len rozptyľuje.

Osobne mi je to mimoriadne ľúto a považujem to za veľmi nešťastné rozhodnutie. RCZ je nie len krásny, ale naozaj funguje. Napriek tomu, že je to predokolka s motorom značne pred prednou nápravou, šikovnými technickými riešeniami sa podarilo urobiť z neho športiak, ktorý sa na nič nehrá, ale funguje. Toto auto zatáča, brzdí, vie jazdiť rýchlo a je pritom stabilné... a to dokonca aj verzia s naftovým motorom. Je mi hrozne ľúto, že som (napriek prísľubu) nedostal príležitosť preveriť vrcholný model RCZ R. No dávnejšie som sa zmieril s faktom, že všetky slušné autá, ktoré stoja za reč len na našom drobnom trhu nevyskúšam. Tak som sa za nimi odnaučil nariekať... No smutný stále som.