Pri predstavení obnoveného názvu 718 pre modely Boxster a Cayman veľa nadšencov Porsche obviňovalo z použitia štvorvalca. Jeho význam v ľahkých vozidlách však má opodstatnenie, výkonom dokonca na váhu postačuje „až až“. Porsche 718 GTS je ďalším výkonovým stupňom štvorvalca, Porsche totiž modely s prívlastkom S nepovažovalo za vrchol ponuky.

Porsche 718 Boxster aj Cayman dostali len štvorvalcové motory so zdvihovým objemom 2,0 a 2,5 litra. Väčší z nich poháňa modely s prívlastkom S, kde dosahuje maximálny výkon 258 kW (350 k).

Porsche 718 GTS bude na teraz vrcholom ponuky s 365 k.

Novinka s prívlastkom GTS dostala novovyvinuté nasávacie potrubie a vylepšené turbodúchadlo. Tým sa podarilo konštruktérom dosiahnuť maximálny výkon 269 kW (365 k), čo je až o 26 kW (35 k) viac ako predchodca s atmosféricky plneným motorom, zdvihovým objemom 3,4 litra a šesticou valcov. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 430 Nm v rozmedzí od 1 900 do 5 000 ot./min.

V sérii bude balík Sport Chrono.

Zákazník má na výber medzi sériovou 6-stupňovou manuálnou, alebo 7-stupňovou PDK prevodovkou. V sérii je tiež balík Sport Chrono a mechanický samosvorný diferenciál. S manuálnou prevodovkou zrýchli model na 100-ku za 4,6 sekundy, s príplatkovou PDK prevodovkou a Sport Chrono balíkom za 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť oboch verzií je 290 km/h.

Porsche modely GTS odlíšili aj v exteriéri a interiéri. Predné bi-xenónové svetlomety majú čierne zafarbené okolie, zatmavené sú tiež zadné svetlá. Bočný pohľad odhalí čierne lakované 20-palcové disky.

Alcantara bude nielen na sedadlách, ale aj na volante.

Interiér zaujme analógovými hodinami balíka Sport Chrono, posádka sedí na športových sedadlách so stredmi z Alcantary. Tento materiál nájdeme napríklad tiež na volante. Nové modely dorazia k zákazníkom v polovici decembra, ich cena štartuje na 76 137 € (Cayman), respektíve na 78 160 € (Boxster).