Predaj vznetových áut po prevalení aféry dieselgate postupne klesal. Prichádzali zákazy vjazdov do miest, zákazníci jednoducho pociťovali obavu o tom, či vôbec s ich zakúpeným autom budú môcť jazdiť do práce, do obchodov alebo za zábavou a do kina. Malo to však celé zmysel?

Iste, kúpa vznetového auta na krátke trasy v meste je nezmysel. Avšak stále sú skupiny zákazníkov, ktorým kúpa vznetového auta dáva zmysel, jazdia dlhé trasy, majú takzvane „ťažšiu nohu“ (pri agresívnejšej jazde spotreba pri vznetovom motore nerastie tak výrazne, ako pri zážihovom). Práve pre nich je vznetový motor vhodnejší a zákazníci sa aspoň v Nemecku aj takto rozhodovali pri kúpe nového Volkswagenu.

Automobilka totiž prezradila, že v minulom roku predala na domácom trhu z celkového portfólia 43 % dieselov, v roku 2017 to bolo „len“ 39 %. Záujem o nové dieselové autá teda opäť narástol. Ak si myslíte, že ide prevažne o firemných zákazníkov, nie je to celkom pravda.

Dopyt po nových vznetových autách medzi súkromnými zákazníkmi narástol takmer dvojnásobne. V roku 2017 to bolo 15 % zákazníkov, v minulom roku už 27 %. Očividne rôzne zákazy zákazníkov až toľko nezaujímajú, majú na nich svoj názor, prípadne ich toľko netrápia. Ak jednoducho zákazník dochádza denne 200 km za prácou a späť domov (čo nie je v Nemecku ničím výnimočným) vznetové auto mu počas prvých rokov vlastníctva ušetrí nemalé množstvo financií. Aký máte na to názor vy?

Zdroj: VW