„Musíme sa zbaviť nezmyslu, že auto ako luxusný výrobok je iba pre bohatých,“ povedal Pierre Lafacheux, generálny riaditeľ Renault pri príležitosti predstavenia typu 4CV na autosalóne v Paríži v r1946. V priebehu najbližších desaťročí sa to Renaultu podarilo. Hlavne vďaka týmto ľudovým autám.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Po skončení II. svetovej vojny bol vo Francúzsku veľký dopyt po produktoch, avšak ekonomika bola na výrazné investície do výroby príliš slabá. Dopyt po vozidlách vzrastal, ale výroba vozidiel bola stále prevažne ručná a finančne neefektívna. Situácia na automobilovom trhu a zlá finančná situácia obyvateľstva nebola naklonená veľkoprodukcii. Preto predstavenie a výroba nového modelu 4CV bola pre Renault veľké riziko. 4CV bol v režime prísne tajného vývoja už od r1940 v dielňach v meste Billancourt.

Renault 4CV navrhli z ľahkých materiálov. Vážil len 550 kg, a bol poháňaný malým a efektívnym motorom s objemom 0,75 litra. Vyrábali ho od r1947 až do r1961. Mal nevídaný úspech. Za toto obdobie bolo vyrobených viac ako 1 000 000 kusov. Je pekným príkladom toho, ako využiť dostupné technológie a sprostredkovať ich širokej verejnosti.
 

V r1955 predstavili Renault Dauphine. Využíval podobnú architektúru ako 4CV. Navrhli ho pod vplyvom amerických trendov, ktoré predlžovali bočné strany vozidla až k svetlám. Dauphine bol priekopníkom hlavne vo výrobe – s počtom 2 000 vozidiel denne šlo o najrýchlejšiu výrobu vozidiel na svete.

Renault Dauphine priniesol do Európy americké dizajnérske prvky...

Ďalším v rade bol legendárny Renault 4. Lepšiu variabilitu a využiteľnosť vozidla zabezpečovali piate dvere (dvere batožinového priestoru). Novinkou boli sklápateľné sedadlá. Komfort v modeli Renault 4 bol taký vysoký, že ho dokonca odporúčali aj lekári pri problémoch s chrbticou. Typ 4 sa stal veľmi populárnym, žiaľ Renault ho nikdy priamo nenahradil...

Renault 4 vyrábali v nespočetnom množstve verzií a variácií, dokonca aj vo verzii 4x4. Tu sú niektoré z nich.

V r1972 prišiel na trh Renault 5. Ďalšie malé a výnimočné auto. Zámerom nebolo nahradiť typy 4 a 6. Išlo o nový druh vozidla, ktoré oslovovalo predovšetkým mladých, alebo ženy v domácnosti s už jedným vozidlom. Renault 5 ponúkal vynikajúci vnútorný priestor a šikovnú stavbu vozidla, ktorá zaručovala čo najlepšiu využiteľnosť pre aktívnych ľudí v meste.

Renault 5 bol v r1972 hotovou automobilovou revolúciou. Ani dnes, po 40. rokoch, nevyzerá zastaralo a archaicky. Twingo III je naň dnes tvarovým odkazom. 

V r1992 predstavil Renault model, ktorý sa stal ikonou - Twingo. Bolo rovnako prevratné, ako predchodca Renault 4CV. Lacné, jednoduché, krásne a mladistvé. Jednoduchý dizajn a jednoduché riešenia priniesli veľký úspech. Prvá generácia sa predávala až do r2007 a vyrobených okolo 2,5 milióna kusov jasne dokazuje úspech a obľúbenosť. Malé vozidlá Renault boli vždy odpoveďou na požiadavku verejnosti s ohľadom na dizajn aj využiteľnosť vozidla. Vďaka expertíze vie Renault poskytnúť tie najlepšie inovácie pre širokú verejnosť.