Prekvapivo, nejde o najstarší Volkswagen Passat, no nie je ani najmladší. Tento sedan je typ Passat typ B5 so známym 1,9-litrovým TDI motorom s max. výkonom 81 kW (110 k) s manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Keď sme sa o aute v redakcii dozvedeli, predpokladali sme, že pôjde o generáciu B3 alebo B4. Že môže mať milión 20-ročné auto, ktoré nie je plnohodnotne služobné, ale plní aj úlohy súkromia, nám ani nenapadlo. Ako jeden z dôvodov dlhej životnosti motora pán Knápek uvádza fakt, že auto po celý život jazdí len na naftu zo Slovnaftu. V tomto smere netreba robiť žiadnu investigatívu a preverovať, či je to pravda. Spolu s manželkou sú totiž celé desaťročia prevádzkarmi čerpacích staníc Slovnaft v Považskej Bystrici a okolí, a preto je celkom logické, že tankujú "doma". Hold patri aj autu samotnému. Na svete nie je veľa áut a už vôbec nie značiek, ktoré by v prakticky pôvodnom stave dokázali prejsť takú vzdialenosť. A navyše za taký krátky čas. Veď uvážte, toto auto urobí priemerne 150 km denne. Rozrátané na priemerný denný nájazd bez výnimky či je piatok, sviatok, Silvester, alebo Nový rok.

Nejde len o to, že to auto mechanicky vydržalo, ale aj o to, že je celé. Veď pri tých kilometroch a dennej akcii na cestách je riziko, že sa stane účastníkom nezavinenej nehody ozaj veľmi veľké. Pánovi Jaroslavovi Knápekovi z Považskej Bystrice patrí obdiv aj za ďalšie veci. Jeho 20-ročný VW Passat B5 z leta 1998 má dodnes nielen pôvodný motor, prevodovku, nápravy, ale na hotové neuverenie aj pôvodné turbo a tiež spojku! To je už ozaj nepochopiteľné. Také auto sme museli vidieť na vlastné oči, aj si ho trochu vyskúšať. Reportáž o miliónovom Passate pripravil kolega Alex Štefuca. Pozrite si príbeh miliónového VW Passat B5 zo Slovenska:

S pánom Jaroslavom Knápekom, ktorý zároveň patrí do neveľkého klubu neprofesionálnych vodičov s viac než miliónom kilometrov, sme sa stretli u nich "doma". Vo Fresh Corneri. Je to modernizovaná čerpacia stanica Slovnaft v Považskej Bystrici. Do miliónového Passatu po celý čas tankuje "obyčajnú naftu" Slovnaft, ktorá sa dnes predáva s čiernym označením výdajníka a pištole s nápisom EVO a kódom B7.