Nárazový test bol inšpirovaný skutočnou dopravnou nehodou, ktorú pre Škoda Auto analyzoval tím Výskumu dopravnej bezpečnosti. Z fotografií je zrejmé, že celá energia nárazu pri rýchlosti 90 km/h bola absorbovaná prednou časťou vozidla. Priestor pre posádku vozidla zostal bez akýchkoľvek deformácií. Pri preskúmaní záberov z vysokorýchlostných kamier je viditeľná rýchla reakcia elektronických systémov vozidla, starajúcich sa o aktiváciu bezpečnostných prvkov. Ešte skôr, ako sa dali do pohybu figuríny vo vozidle, došlo k aktivácii predpínačov bezpečnostných pásov, kolenného aj čelných airbagov. Už v 45 tisícine sekundy po prvom dotyku nárazníkov, boli všetky airbagy pripravené pohltiť energiu ľudského tela. Na všetkých záberoch je dobre viditeľná postupne riadená deformácia oboch predných častí vozidla.

Napriek tomu, že išlo o iný typ nárazu a vyššiu rýchlosť, bola pri porovnaní zaťaženia posádky vozidla pri náraze použitá metodika hodnotenia nezávislého združenia Euro-NCAP. Na jednotlivých snímkach je vidieť, koľko bodov by bolo pripísaných na účet hodnotenia vozidiel. Za dospelých pasažierov sediacich v modeli Superb Combi by bolo dosiahnutých 98,25 % z maxima možných bodov. Pre detských pasažierov vo vozidle je to dokonca plný počet – 100 %. Hodnoty z vozidla Škoda Yeti, dosahujú v prípade dospelých pasažierov výsledok 99,94 % a 93,19 % u detí. To sú naozaj skvelé hodnoty!

Výborné výsledky preukázala aj podrobnejšia analýza vybraných meraní, ako je napr.: zaťaženie hlavy alebo stlačenie hrudníka cestujúcich vo vozidle. Európsky predpis ECE R94, podľa ktorého sú homologované všetky vozidlá určené pre prevádzku na európskych cestách, predpisuje ako maximálnu hodnotu zaťaženia hlavy cestujúceho vo vozidle hodnotu 80 G. Toto zrýchlenie, je pri krátkodobom pôsobení ľudský mozog schopný ustáť bez vážnych poškodení. Hodnota nameraná na hlave figuríny vodiča vo vozidle Škoda Yeti dosahuje iba 44 % z predpisom povolenej hodnoty, teda ani nie polovičnú v porovnaní s úrovňou, ktorú určuje zákonný predpis.



V prípade stlačenia hrudníka dospelého cestujúceho platia podobné závery a nameraná hodnota sa pohybuje iba na 35,7 % povolenej hodnoty. Hodnoty povolené pre zaťaženie stehenných kostí boli len na úrovni 20 % dovoleného maxima.