Nezačali ako automobilka
V januári 1931 zakladá Ferdinand Porsche v Stuttgarte firmu Dr. Ing. h.c. F. Porsche GmbH spolu s Antonom Piëchom a Adolfom Rosenbergerom. Nešlo o výrobcu áut, ale o tím konštruktérov, ktorý navrhuje a testuje technické riešenia pre iné automobilky.
Prvé pokusy o ľudové auto
Hneď na začiatku vznikli projekty, ktoré vydláždili cestu k budúcemu Volkswagenu. Pre Zündapp navrhli Typ 12 (1931–1932) - malé auto s netradičným päťvalcovým motorom. Pre NSU navrhli Typ 32 s motorom vzadu a torznými tyčami – technicky veľmi blízky neskoršiemu Beetlu.
Strieborné šípy Auto Union
V roku 1933 dostal Porscheho tím prelomovú zákazku – pretekárske monoposty pre Auto Union (predchodca dnešného Audi). Výsledkom sú 16-valcové „strieborné šípy“. V roku 1936 získal Bernd Rosemeyer s Typom C titul európskeho šampióna.
Oficiálny kontrakt na Volkswagen
22. júna 1934 podpísal Porsche zmluvu so Združením automobilového priemyslu na vývoj „ľudového auta“ – projektu, ktorý sa stal základom Volkswagenu Beetle. Medzi rokmi 1935–1937 vznikli prototypy označené ako V1, V2 a V3. Nasleduje séria 30 kusov W30, ktoré najazdili viac nako 2 milióny testovacích kilometrov. Potvrdilo sa, že Porscheho koncepcia má potenciál.
Ľudové auto prišiel pokrstiť sám Hitler
V roku 1937 vzniká prípravná spoločnosť pre výrobu Volkswagenu, ktorá sa o rok neskôr mení na Volkswagenwerk GmbH. Porsche zároveň presúva svoju firmu do nového sídla v Zuffenhausene. 26. mája 1938 položili základný kameň obrovskej továrne vo Fallerslebene (dnešný Wolfsburg). Na verejnosti sa auto predstavuje už ako KdF-Wagen, pod patronátom nacistickej organizácie DAF. Pokrstiť ho prišiel Adolf Hitler.
Prvý vlastný športiak a vozidlá pre armádu
V roku 1939 vzniká aerodynamické kupé Type 64 (Berlin–Rom-Wagen). Hoci stojí na základoch Chrobáka, považuje sa za prvý automobil, ktorý nesie DNA značky Porsche. Plánovanú účasť na pretekoch Berlín–Rím zrušili kvôli vypuknutiu druhej svetovej vojny. Zároveň sa začínajú práce na vojenských verziách Volkswagenu – predovšetkým na Kübelwagene, ktorý sa od roku 1940 vyrába sériovo pre Wehrmacht.
Spoluzakladateľ musel odísť kvôli vojne
Netreba zabudnúť na temnejšiu stránku histórie. Adolf Rosenberger, spoluzakladateľ firmy a úspešný pretekár židovského pôvodu, musel v roku 1933 odísť a v roku 1935 predal aj svoj podiel. Neskôr emigroval do USA. Porsche dnes otvorene priznáva jeho zásluhy.