Tesla robí veci inak. Aj tradičné tlačové správy, v ktorých predstavujú autá chýbajú. Napríklad nové informácie ohľadom Modelu 3 sme sa dozvedeli z Muskového osobného Tweeteru (sociálnej siete). Prvým šokom je obrovský počet predobjednávok. Len v sobotu ich bolo už 276 tisíc, novšie číslo zatiaľ nemáme, ale už dnes to môže byť aj cez 300 tisíc. So zálohou 1000 €/$ takto prichádzajú do firmy stovky miliónov finančných prostriedkov tvrdej meny.

Elon Musk tvrdí, že škaredý volant z prototypu neuvidíme. Reálny by mal vraj pripomínať ovládanie vesmírnej lode.

Pre väčšinu bude asi dobrou správou, že interiér produkčného auta prejde ešte zmenami. Prototypy, ktoré ukázali na prezentácii, totiž mnoho fanúšikov skritizovalo. V interiéri bol oválny dvoj-ramenný volant a 15“ dotyková obrazovka. Elon Musk tvrdí, že škaredý volant z prototypu neuvidíme. Reálny by mal pripomínať ovládanie vesmírnej lode. No neviem, čo si pod tým predstaviť. Na toto si budeme musieť počkať do druhého kola odhaľovania Modelu 3. Áno, Musk ohlásil, že s blížiacou sa produkciou príde podrobnejšie predstavenie auta. Po novom by mali pribudnúť aj nejaké tlačidlá, úlohu tradičných budíkov preberie pravdepodobne head-up displej. Špekulanti dokonca hovoria, že za absenciou prístrojového panela nie je head-up displej, ale plne autonómne vozidlo. Pri súčasnom stave vývoja autonómnych áut je to skôr sci-fi. Musk povedal, že po druhej prezentácii bude dávať všetko zmysel.


Zakladateľ značky sa vyjadril aj k aerodynamike auta. Pôvodným cieľom bol koeficient odporu vzduchu na úrovni 0,21. Či sa podarilo takúto hodnotu naplniť však neprezradil. Išlo by tak o produkčné auto s najnižším koeficientom odporu vzduchu. Tesla Model S má tento koeficient na úrovni 0,24. Dôvodom, prečo neprezradil výsledný aerodynamický odpor, môže byť aj kritika na prednú časť. Dizajnéri sa majú pohrať s prednou maskou, ľudia zjavne nie sú zvyknutí na absenciu mriežky chladiča.

Oválny volant z prototypu našťastie v produkčnom aute neuvidíme.

Tesla pokračuje vo výrobe priestranných elektromobilov. Do Modelu 3 sa údajne pohodlne posadí 5 osôb a dozadu zmestíte aj tri užšie detské sedačky. Po sklopení sedadiel naložíte do auta aj bicykel.


Ako už iste viete, v štandarde ponúkne Model 3 pohon zadných kolies. No za príplatok menší ako 5000 $ môžete mať druhý elektromotor medzi prednými kolesami. Výsledkom je tak pohon všetkých kolies. Najpomalší Model 3 dokáže zdolať stovku pod 6 sekúnd. Vrcholná verzia by mala v akcelerácii zahanbiť aj BMW M3.

Po sklopení sedadiel dozadu naložíte aj bicykel

Opäť sa vráťme k predobjednávkam. V sobotu ich bolo 276 000. Musk tvrdí, že to predstihlo ich očakávania. No pred druhým odhalením plánujú byť na čísle 500 000. Priemerná cena objednaného auta s doplnkovou výbavou má podľa Muska hodnotu 42 000 $. Otázka ale znie: Dokáže Tesla vyrábať Model 3 dostatočne rýchlo? Súčasné objednávky môže firma vybavovať až do roku 2019. Pokiaľ spustí produkciu tak ako plánuje, koncom roka 2017. Neskoršie doručovanie áut by mohlo niektorých zákazníkov frustrovať alebo nahnevať.


Elon Musk spomínal tiež ďalšie rozširovanie siete rýchlonabíjacích staníc. Prvý Supercharger stojí na Slovensku pri Zvolene. Ďalší by mal pribudnúť v Bratislave, alebo v jej blízkosti. Do konca roka plánuje Tesla zdvojnásobiť počet Superchargerov vo svete na 7200 a počet servisov zvýšiť na 441.


Zdroj: twitter, bloomberg
 

TESLA MODEL 3 PRINÁŠA REVOLÚCIU ELEKTROMOBILOV V CENE A DOJAZDE

TESLA MODEL 3 PRINÁŠA REVOLÚCIU ...

Tesla sa od ostatných automobiliek líši a inak robí aj predstavovanie nových produktov. Kým väčšina výrobcov ...

01. 04. 2016
TEST TESLA MODEL S P85+

TEST TESLA MODEL S P85+

Automobilová revolúcia? Kdeže! Mnohí novinári takto s horúcou hlavou plýtvajú prisilné slová na mnohé viac-menej ...

01. 06. 2014