Tesla sa od ostatných automobiliek líši a inak robí aj predstavovanie nových produktov. Kým väčšina výrobcov odhaľuje dôležité novinky na autosalónoch, Tesla to robí inak a pripomína skôr stratégiu technologického giganta Apple. Kalifornskej automobilke to celkom vychádza, ľudia stáli doslova v radoch, aby si mohli predobjednať nový Model 3 za 1000 dolárov, alebo eur. Pritom do 4:30 dnešného rána auto ešte nikto nevidel. Podľa prvých informácií má urobiť revolúciu na poli elektromobilov, keď pôjde o prvé dostupné a reálne využiteľné vozidlo (popri Chevrolete Bolt).

„V Tesle nerobíme pomalé autá,“ vyhlásil Musk. Naráža pritom na fakt, že aj najpomalšia verzia dokáže akcelerovať na 100 km/h pod 6 sekúnd.

Už pred šou avizovali špičky Tesla Motors, že Model 3 bude vychádzať zo staršieho a väčšieho Modelu S. Výsledkom je teda sedan (vlastne liftback) strednej triedy. Predná časť pripomína dizajnový štýl značky a vo svetlách a kapote vidím aj kúsok Porsche Panamera. To vôbec nie je zlé. Z profilu a zozadu je trojka zmenšeným Modelom S. Bok auta pripomína skôr štvordverové kupé, než tradičný sedan. Oproti Modelu S si môžeme všimnúť vyššiu strechu. Vďaka, ktorej je vo vnútri viac miesta pre päť osôb. Vnútorný priestor má byť na podobnej úrovni ako BMW radu 3, Mercedes triedy C a Audi A4. Pocit väčšieho interiéru má dopriať panoramatická strecha, ktorá bude v štandarde. V základnej výbave bude aj autopilot a veľký „tablet“ uprostred palubnej dosky. Zvyšok kabíny je naozaj minimalistický. Volant je napríklad len dvojramenný a veľa tlačidiel tu nenájdete.



Bude Tesla Model 3 autom, ktoré spustí masové rozšírenie elektromobilov?

„Chce to násobné opakovanie a úspory z veľkosériovej výroby predtým, než to môžeme urobiť dostupne,“ povedal Elon Musk pri predstavení. Naznačuje tým, že dosiahnuť dobrú cenu nebolo jednoduché. A výsledok? V USA štartuje cena na 35 000 $. S vládnymi dotáciami na „zelené autá“ zamieri cena ešte nižšie. Pokiaľ sa v Európe dostaneme na 35 000 €, bude to výborný výsledok. Najmä, ak chce auto konkurovať prémiovým výrobcom, ktorí začínajú na podobných sumách. Prevádzka elektromobilu bude pritom lacnejšia.


Dôležitým parametrom je však dojazd na jedno nabitie. Tesla sľubovala, že aj základný model zvládne viac ako 200 míľ. Výrobca nesklamal a výsledkom je podľa metodiky EPA 346 km (215 míľ). Len dodám, že meranie EPA je presnejšie, než to európske. Takže dojazd na plné batérie by mal byť reálny. Na ceste sú však aj verzie s vyšším dojazdom.

Necelé 4 hodiny po odhalení má Tesla 133 000 predobjednávok! Kupujúci už zaplatili vratnú zálohu 1000 $/€, takže väčšina z nich to myslí asi vážne. Ide tak o rekord v predajoch vozidla.

„V Tesle nerobíme pomalé autá,“ vyhlásil Musk. Naráža pritom na fakt, že aj najpomalšia verzia dokáže akcelerovať na 100 km/h pod 6 sekúnd. Podľa predchádzajúcich vyhlásení má najrýchlejšia verzia Modelu 3 pokoriť v akcelerácii aj mníchovskú pýchu BMW M3.

 

Na začiatku článku som písal o tom, že na nový Model 3 stáli ľudia doslova fronty, ako za socializmu na Škody 120 alebo pomaranče. Pri pohľade na tie rady som doslova nechápal. Ľudia čakali dlhé hodiny podobne ako to robia fanatickí fanúšikovia filmov alebo výrobkov Apple. Hodinu pred oficiálnym predstavením spustila Tesla aj online rezervácie. Necelé 4 hodiny po odhalení má Tesla 133 000 predobjednávok! Kupujúci už zaplatili vratnú zálohu 1000 $/€, takže väčšina z nich to myslí asi vážne. Ide tak o rekord v predajoch vozidla.

 

Prvé kusy majú prísť zákazníkom koncom roka 2017. Mnohí však dúfajú, že termín dodržia, pretože v prípade Modelu X predstavenie produkčného auta a aj samotné dodávky poriadne naťahovali...

 

Zdroj: carscoops, autoblog