Suzuki Swift Turbo

Pozastavujte sa nad titulkom Suzuki Swift Turbo? To nie je všetko! TopSpeed.sk má pre vás hneď dve prekvapenia. Prvým je exkluzívny report o široko-ďaleko jedinom Swifte Turbo (minimálne v SR a ČR). Druhým prekvapkom je nová rubrika, v ktorej bude TopSpeed.sk venovať priestor práve takto zaujímavým mašinkám na našich cestách. Nebudeme to robiť len sucho fotakmi a upravenými odpoveďami majiteľa, či dokonca redaktorom prepísaným textom. Práve naopak! Všetko sa vám to pokúsime dať v čo najpôvodnejšej forme. S emóciami, breptami a hlavne v priamych rozhovoroch s majiteľmi ich skvostov. Prvý kúsok je na svete. TopSpeed.sk prestavuje v našich končinách jediné Suzuki Swift Turbo!

Suzuki Swift Turbo

Informácií o kvalitných a zaujímavo porobených autách našej scény je po páde časopisu Autotuning/AT magazín veľký nedostatok. Prichádzame teda so snahou pokračovať v zaujímavej práci, ale adekvátne 21. storočiu. To znamená, že obrázky a dlhé texty do značnej miery nahradí video. Najprv s pravidelnou nepravidelnosťou, neskôr sa pokúsime častejšie a kvalitnejšie venovať priestor najmä slovenským automobilovým chuťovkám. Prvou z nich je jedinečná úprava Suzuki Swift 1,3 GLX na Suzuki Swift Sport Turbo. Prajem prijemné a zaujímavé objavovanie...

Najprv sa zapozerajte do vyše 11 minútového videa. Pod ním nasledujú ďalšie zaujímavé info, ktoré už video neobsahuje.

Firma Zage prepĺňacím kitom len za 2 000 € urobí zo Swišťa dve autá v jednom. Do 3 500 otáčok jazdíte s výkonom a spotrebou klasickej atmosférickej 1,3-ky. Nad 3 500 ot sa zobúdza turbo, ktoré drobnému autu prináša nepoznanú silu, záťah, zvukovú kulisu a adekvátne vyššiu spotrebu :)

Suzuki Swift Turbo

Na podporu Braňových tvrdení o parametroch jeho drobca prikladáme graf z valcovej brzdy MAHA 4x4 LPS 3000 vďaka partnerskej firme MM RACING. Braňov Swisť má naozaj podstatne väčšie guľky než tvrdí výrobca kitu. Pozrite sami, max. výkon je namiesto deklarovaných 107 kW (145 k) až 120 kW a motor dáva namiesto sľúbených 165 Nm až 206 Nm!

Nik na ceste ani len netuší, že toto autíčko dopuje turbo a dáva mu ohromných 60% výkonu a sily naviac! Zrýchlenie z nuly na sto zvládne teraz za cca 7 sekúnd, namiesto pôvodných 11 s... To hovorí za všetko!

Suzuki Swift Turbo

Braňo má vycibrený cit pre pekné a vkusné veci. Deklaruje to hlave použitím overeného bodykitu z verzie Sport, efektnými 16" diskami kolies a žiadnymi ďalšími "zbytočnosťami", ktoré celistvosť auta častokrát viac narušia, než ho urobia krajším.

Suzuki Swift Turbo interiér

Po krátkej osobnej skúsenosti za volantom môžem bez pretvárky potvrdiť, že šoférovať toto zvieratko osadené slušne športovými sedadlami z verzie Sport je zážitok. A to zakaždým, keď si doň sadnete. Predstavte si tváre zdesených a pobúrených vodičov okolo, keď im Braňo vytrie zrak na sivej myške, ktorej výkon má ledva presahovať 90 koní! Nik ani len netuší, že toto autíčko dopuje turbo a dáva mu ohromných 60% výkonu a sily naviac! Až kým vzdelané ucho pri preradení nezačuje odfúknuť pop-off ventil za turbom. :)

Braňov oturbený Swišť je plný zaujímavých drobností ako sú:


- cúvacia kamera s obrazom vyvedeným na rozmerný LCD obraz v prístrojovke
- prerobené predné svetlá na xenónové výbojky
- svetlomety s dorobeným LED prstencom
- športový volant Swift Sport

Ak vás zaujímajú ďalšie podrobnosti o tomto Slovenskom skvoste, smelo sa pýtajte v komentároch pod článkom. Majiteľ Braňo vám tu iste rád odpovie...

Komentár redakcie: Peter ŠTURDÍK

Najkrajšie na celom aute je fakt, že z vonka ani nemáte šancu zistiť, s akou exkluzivitou máte do činenia.