Nové S-ko W222 2013 oproti predchádzajúcej generácii nestratilo nič zo svojej veľkosti. Dĺžka 5116 milimetrov neurazí v tomto segmente naozaj nikoho, rovnako ako rázvor náprav - kráľovských 3035 mm. Pri predĺženej verzii dokonca na 3165 mm, pričom dĺžka auta poskočí na 5246 milimetrov. Výška je 1483 mm a šírka 1899 mm. I napriek týmto rozmerom má auto lepšiu aerodynamiku, než by ste čakali. Súčiniteľ odporu vzduchu je iba 0,24. To sa podpíše na priaznivej spotrebe paliva, rovnako ako zníženie hmotnosti. Verzia BlueTec váži iba 1900 kilogramov, čo na takého medveďa nie je až tak veľa. Karoséria vrátane strechy je vyrobená z hliníka. Zvýšila sa i tuhosť karosérie, ktorá je teraz rekordná v triede - 40,5 kN/stupeň. 

Zatiaľ automobilka predstavila iba štyri motorizácie - S300 BlueTec Hybrid, S350 BlueTec, S400 Hybrid, a nateraz vrchol ponuky S500. 

 

Verziu S300 BlueTec Hybrid poháňa 2,1-litrový štvorvalec, ktorý produkuje 150 kW (204 k) a 500 Nm. Stovku pokorí za 7,6 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 238 km/h.

 

Trojlitrový turbodízel V6 S350 BlueTec bude výkon 192 kW (258 k) a 620 Nm prenášať na zadné kolesá cez sedem stupňovú automatickú prevodovku. Akcelerácia na sto bude za menej ako 7 sekúnd a nemalo by byť problémom dosiahnuť spotrebu 5,9 l/100 km. Maximálna rýchlosť je nemecká, teda 250 km/h. 

 

Hybridná verzia S400 Hybrid je poháňaná 3,5-litrovým benzínovým šesťvalcom. Tomu sekunduje, tak ako v predošlej generácii W221 elektromotor. Výkon je 228 kW (306 k) a krútiaci moment 370 Nm. Ten vie popohnať S-kovú limuzínu na stovku za 6,8 sekúnd a maximálku 250 km/h. Spotreba je sympatických 6,8 l/100 km.

 

Konečne verzia S500 je maximum, čo sa bude zatiaľ dať kúpiť. Benzínový motor s objemom 4,7 litra V8 má silu 335 kW (455 k) a 700 Nm. To nakopne dvojtonové auto na stovku za 4,8 sekúnd. Maximálku už neriešme... Spotreba ale v porovnaní s W221 klesla o pol litra, na 9,6 l/100 km.

Mercedes sa v tlačovej správe priam pýši interiérom. Ale to, že je obrovský, netreba asi nikomu nejako špeciálne opisovať. Veď v dlhej verzii triedy S je na zadných sedadlách priestoru až až. Vzdialenosť od predného sedadla je takmer meter - 867 mm. Okrem toho pribudol priestor i okolo hlavy - 12mm k dobru pre pasažierov na predných sedadlách, 14 mm v oblasti ramien a 10 v oblasti lakťov. Na zadných sedadlách pri ramenách pribudlo 9 milimetrov. Zadné sedadlá je možné sklopiť až o uhol 43,5 stupňa. Ubralo to síce 30 litrov z batožinového priestoru, ten má ale stále 530 litrov. V príplatkovej sade Executive sú sedadlá vybevené masážnym prístrojom fungujúcim na princípe horúcich kameňov. Je tak prvou automobilkou, ktorá niečo také ponúka. Celý systém konzultovali s fyzioterapeutami, takže tých 14 vankúšov v operadle s vyhrievaním a šesť masážnych programov odvedú špičkovú robotu.

Hneď po priestore vás zaujme obrovský displej, ktorý je asi tretina z celej palubovky. Tvoria ho dve obrazovky, každá s veľkosťou 12,3 palcov. Mercedes ho v informáciach príliš neopisuje, každopádne ja som tak veľkú obrazovku namiesto prístrojovej dosky ešte nevidel. Ale možno sa mýlim... Obsluhu tak veľkého displeja a celého systému majú na starosť procesory Intel. Tie majú podľa slov automobilky rovnaký výkon ako domáce počítače. Takže zvládnu i multimediálny systém, ktorého kód má údajne cez 30 milión riadkov. Zvuk sa šíri interiérom skrz desať reproduktorov. Za príplatok je systém firmy Burmester. Špeciálne by ste si mali vychutnať nezkreslený zvuk basových reproduktorov, umiestnených v 40 litrovej schránke v karosérii medzi vzperami. Vráťme sa ešte k obrazovke - pravá polovica obrazovky slúži k zobrazeniu všetkých možných informácií. Jedným z nich je Driveshow, ktorý informuje pasažierov o podobných informáciách, ako sme zvyknutí z lietadla. Taktiež podporuje Google Maps.

Mercedes S je známy i svojimi inováciami v oblasti bezpečnostných systémov. Spolu sa to nazýva Intelligent Drive. Limuzína tak nebude chrániť len posádku auta, ale dáva pozor i na ostané autá v premávke a monitoruje pohyb chodcov. Na to slúži armáda senzorov okolo celého auta. Adaptívny tempomat Distronic Plus dokáže sám riadiť auto napríklad v dopravných zápchach, kedy reaguje na autá okolo seba. Zaujímavý je systém Magic Body Control, ktorý kamerou na prednom okne monitoruje povrch cesty, a na základe týchto informácií nastavuje tlmiče. Jeho správne fungovanie na slovenských cestách môže byť výzvou...Ďalší systém BAS Plus zasa striehne na chodcov, ktorí vstúpili do dráhy auta, alebo dopravu križujúcu smer auta. V prípade núdzového brzdenia dokáže zosíliť brzdný účinok na maximum, bez ohľadu na to, ako silno na pedál stúpil vodič. Systém Active Lane Keeping drží auto vo zvolenom jazdnom páse, v prípade hroziacej kolízie aktivuje brzdnú silu na konkrétnej strane auta v snahe udržať ho i po náraze v jazdnom smere. Nočné videnie zlepší termálna kamera, ktorá dokáže rozoznať chodcov na 160 metrov a zvieratá na 100 m. Možné objekty, ktoré by mali mať pozornosť vodiča i zvýrazní. Asistent jazdy Attention zasa upozorní na únavu za volantom. Kontinuálne monitoruje prácu s volantom, a pri dlhej jazde dokáže navrhnúť v spolupráci s navigáciou prestávku. Ak dáte ruky dole z volantu, vie i o tom. 

Mercedes je revolučný i v pasívnej bezpečnosti. Na zadných sedadlách je nový typ pásu, ktorý v sebe obsahuje malý airbag. Ten pri nehode svojím nafúknutím redukuje tlak na hrudný kôš. Inovácie sú taktiež z vonku, je to prvé produkčné auto, ktoré nepoužíva žiarovky. Osvetlenie cesty ako aj interiéru totiž zverili LED diódam. Na aute ich nájdete takmer 500, z toho len v interiéri je ich 300. Toľko teda informácie, takpovediac v skratke, o novom Mercedese S. Zaujal vás? Komu bolo ešte málo, pridávame poriadnu porciu fotografií a pár videí navrch.