Segment D, teda stredná trieda, je zastúpený takmer každou značkou. Je to jeden z najväčších segmentov a autá, ktoré doň patria, považujú mnohí za zlatú strednú cestu. Ponúkajú veľmi slušné výbavy, relatívne silné a úsporné motory a adekvátne rozmery za rozumné peniaze. Na diaľnici ponúknu slušný komfort a v meste s nimi zaparkujete takmer všade. V poslednom čase kladú výrobcovia extra veľký dôraz aj na ich dizajn, čo sa v Renaulte prejavilo asi najviac. Koniec koncov, svedčí o tom aj ocenenie, ktoré Talisman nedávno získal.

Koncom januára sa v Paríži uskutočnil Festival Automobile International (FAI), odkiaľ si Renault odniesol rovno tri významné ceny. Jednou z nich je aj cena za „Najkrajšie auto roka 2015“, ktorú si odniesol nový typ Talisman. Hlasovanie prebiehalo na internete, takže o víťazovi rozhodlo v podstate celé Francúzsko.


Michael van der Sande z oddelenia marketingu Renaultu bol cenou nadšený a za hlasy v ankete sa poďakoval celému národu. Nezabudol spomenúť, že Talisman ponúka ako jediný v segmente technológie Multi-Sense a 4Control. Asi myslel ich spojenie, lebo technológia Multi-Sense je v podstate výber jednotlivých jazdných režimov a to ponúka už takmer každý. 4Control je už predsa o niečo výnimočnejší. Ide o technológiu natáčania zadných kolies, ktoré sa natáčajú buď v protismere predných kolies (v nízkych rýchlostiach) alebo jednosmerne (vo vyšších rýchlostiach). Natáčanie zadných kolies ponúkal Renault už v poslednej generácii Laguny, čo bol v podstate jeden z jej mála ťahákov.

Dizajnovo je Talisman skutočne nadmieru vydarený

Posledná Laguna nebola vôbec zlé auto. Podľa skúseností majiteľov bola oveľa spoľahlivejšia ako jej dve predchodkyne, ponúkala dobrú výbavu, typický francúzsky komfort a verzie s technológiou 4Control aj dobré jazdné vlastnosti. Navyše konkurenciu podliezala cenou, no jej zlé meno a zvláštny dizajn (mimochodom mne sa najmä vo verzii Grandtour ohromne páči), predajom nenahrávali. Talisman by to mal všetko zmeniť. 

 

Nové meno a dizajn by mali pritiahnuť viac zákazníkov. Nie nadarmo sa hovorí, že dnes predáva dizajn. Je to skrátka tak. V porovnaní s Lagunou však Talisman zaostáva vo výbere motorov. Laguna ponúkala aj motory 2.0 dCi s výkonom do 131 kW (178 k), motor 2.0 16V Turbo s výkonom 150 kW (204 k), či dokonca 3.0 dCi V6 so 173 kW (235 k). V Talismane nedostanete nič väčšie ako 1,6-ku. Či už benzínovú alebo dieselovú. Výkonovo na tom nie sú zle, diesel ponúkne v najvýkonnejšej verzii 118 kW (160 k) a benzín až 147 kW (200 k), ale na vysoké diaľničné tempá by bol určite vhodnejší nejaký dvojliter.