07.02.2016

Renault Talisman je podľa Francúzov najkrajšie auto roka

Segment D, teda stredná trieda, je zastúpený takmer každou značkou. Je to jeden z najväčších segmentov a autá, ktoré doň patria, považujú mnohí za zlatú strednú cestu. Ponúkajú veľmi slušné výbavy, relatívne silné a úsporné motory a adekvátne rozmery za rozumné peniaze. Na diaľnici ponúknu slušný komfort a v meste s nimi zaparkujete takmer všade. V poslednom čase kladú výrobcovia extra veľký dôraz aj na ich dizajn, čo sa v Renaulte prejavilo asi najviac. Koniec koncov, svedčí o tom aj ocenenie, ktoré Talisman nedávno získal.

Koncom januára sa v Paríži uskutočnil Festival Automobile International (FAI), odkiaľ si Renault odniesol rovno tri významné ceny. Jednou z nich je aj cena za „Najkrajšie auto roka 2015“, ktorú si odniesol nový typ Talisman. Hlasovanie prebiehalo na internete, takže o víťazovi rozhodlo v podstate celé Francúzsko.


Michael van der Sande z oddelenia marketingu Renaultu bol cenou nadšený a za hlasy v ankete sa poďakoval celému národu. Nezabudol spomenúť, že Talisman ponúka ako jediný v segmente technológie Multi-Sense a 4Control. Asi myslel ich spojenie, lebo technológia Multi-Sense je v podstate výber jednotlivých jazdných režimov a to ponúka už takmer každý. 4Control je už predsa o niečo výnimočnejší. Ide o technológiu natáčania zadných kolies, ktoré sa natáčajú buď v protismere predných kolies (v nízkych rýchlostiach) alebo jednosmerne (vo vyšších rýchlostiach). Natáčanie zadných kolies ponúkal Renault už v poslednej generácii Laguny, čo bol v podstate jeden z jej mála ťahákov.

Dizajnovo je Talisman skutočne nadmieru vydarený

Posledná Laguna nebola vôbec zlé auto. Podľa skúseností majiteľov bola oveľa spoľahlivejšia ako jej dve predchodkyne, ponúkala dobrú výbavu, typický francúzsky komfort a verzie s technológiou 4Control aj dobré jazdné vlastnosti. Navyše konkurenciu podliezala cenou, no jej zlé meno a zvláštny dizajn (mimochodom mne sa najmä vo verzii Grandtour ohromne páči), predajom nenahrávali. Talisman by to mal všetko zmeniť. 

 

Nové meno a dizajn by mali pritiahnuť viac zákazníkov. Nie nadarmo sa hovorí, že dnes predáva dizajn. Je to skrátka tak. V porovnaní s Lagunou však Talisman zaostáva vo výbere motorov. Laguna ponúkala aj motory 2.0 dCi s výkonom do 131 kW (178 k), motor 2.0 16V Turbo s výkonom 150 kW (204 k), či dokonca 3.0 dCi V6 so 173 kW (235 k). V Talismane nedostanete nič väčšie ako 1,6-ku. Či už benzínovú alebo dieselovú. Výkonovo na tom nie sú zle, diesel ponúkne v najvýkonnejšej verzii 118 kW (160 k) a benzín až 147 kW (200 k), ale na vysoké diaľničné tempá by bol určite vhodnejší nejaký dvojliter.



SÚŤAŽ: Vyhraj balíček autokozmetiky od Auto Kelly za 30 €

Balíček autokozmetiky za 30€ Koľko predajní má AutoKelly na Slovensku? Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

07.02.16 10:17 | speedfred

79

87

Krásne auto,uz som absolvoval aj jazdu tak som bol nad mieru spokojny. Hlavne vďaka 4C sa to auto doslova točí na pätníku

odpovedať

4 | 2

07.02.16 10:18 | MarekP
Ponúkala 3.0 V6 24V benzín. 3Liter dízel neponúkala, iba Espace a VelSatis, opravte si to :)

odpovedať

07.02.16 11:48 | Krištof

22

93

nemáš pravdu v lagune bol aj 3.0 dci.
Jazdím na: Renault

odpovedať

6 | 0

07.02.16 18:07 | MarekP
Ale len v Lagune 3 Coupé, inde určite nie. A tých spočítaš na prstoch 1 ruky

odpovedať

07.02.16 22:18 | Krištof

22

93

našli sa aj grandtour s v6 dci.... ale iba pár
Jazdím na: Renault

odpovedať

3 | 0

07.02.16 10:25 | MajcoMMM

52

66

Konecne automobil od renaultu,,kt. uputa svojim luxusnym vzhladom(no a okrem neho trochu aj Kadjar).Som len zvedavy,,kolko Talismanov budeme vydavat na cestach skrz jeho ceny ale aj veci druhej,,ze francuzi nemaju najlepsie meno v EU,,co sa tyka kvality.Auto pekne je otom neni pochyb,,ale ja by som zvolil v tej cene,skorej nieco ine..
Jazdím na: Škoda O, Ford Transit, Volkswagen Golf

odpovedať

7 | 2

07.02.16 17:11 | easy
obdobie zaruky/ alebo zaruku na kilometre to prezije v pohode to len po sa objavuju problemy...

odpovedať

07.02.16 20:14 | speedfred

79

87

Tak u renoltu sa da vyjednať slušná zľava. Aspon to tak bolo.

odpovedať

0 | 0

08.02.16 17:25 | Liooo
hmmm, co podobneho by si v tejto cene volil? to by ma zaujimalo

odpovedať

07.02.16 10:25 | MajcoMMM

52

66

Jazdím na: Škoda O, Ford Transit, Volkswagen Golf

odpovedať

0 | 1

07.02.16 10:52 | ja1999
to je podla mna vtip roka =D

odpovedať

07.02.16 20:55 | This Guy

169

64

Kedze priatelka je z FR tak som sa jej opytal ze ci je to best looking car. Zevraj hej. Nieco na tom clanku bude teda
Jazdím na: Subaru Impreza

odpovedať

3 | 2

07.02.16 10:54 | Shanislav

398

79

Talisman je pekne auto, len ja som skepticky k tym 1.6-tkovym dizlom, hlavne co sa tyka zivotnosti. Tu sa pyta nieco vacsie. Predsalen to nieje auto do mesta.
Jazdím na: Renault Clio

odpovedať

6 | 1

07.02.16 17:33 | TomášG.

15

85

Tento rok má dostať nový 2,0 diesel Nissan X-Trail. Po ňom ho podľa mňa dostanú aj veľké Renaulty. Oni si uvedomujú že tie motory sú pre to auto malé, ale radšej ho predstavili s tým že väčší motor príde po ňom. Pri benzíne pripadá do úvahy ešte nový motor, ktorý dostane Alpine 120 a asi aj Megane RS. Ale to sú len dohady.

odpovedať

5 | 0

07.02.16 11:47 | Tuko
Auto pekne, ale nechapem co tam nedaju nic silnejsieho? Mozno by sa nasli ludia ktory by si to kupili namiesto premie keby to vykonovo nekonci tam kde bmw zacina...

odpovedať

08.02.16 10:11 | doki
Renault si tak pošramotil povesť ako kedysi Alfa,a dodnes sa z toho úplne nepozbierala.Renault je známy tým ako vie tiež elegantne zbabrať čo sa dá.Prinesie na svet prvý model ktorý je vcelku skvelý a každým ďalším modelom ho zhoršuje.Keď som mal mal prvú Dauphine alebo R8 alebo neskôr R16,tak som myslel že tá značka ma bude sprevádzať celý život.Prešiel som jej všetky modeli a to ich bolo snáď aj tridsať aby som dnes skončil pri tom,že ju nepustím do dvora.Čo všetko dokázali zbabrať by bol hrubý román,a mám obavu že krása na chvilku zblbne zopár ľudí,ale skončí to presne tak ako tá lagúna.radšej si za ženu zobrať normálnu ženskú s ktorou to človek potiahne do staroby,ako pipinu kde si želáte po roku aby vás niekto od nej oslobodil.Treba si počkať,zatial sa ospevuje krása.Až sa bude ospevovať múdrosť,to bude iná káva.

odpovedať

08.02.16 10:25 | speedfred

79

87

Mam druhého Scenica a zatiaľ spokojnosť.Dalsie rodinne auto asi znova od nich.

odpovedať

4 | 0

08.02.16 12:45 | blaster

232

81

Presne moja reč ....dal by som ti aj palec ale nedá sa. Do toho auta sa pýta min. 2 liter. Je to len môj pocit ale dizaj mi pride pekný lebo nevizerá vôbec francúzky ale nemecky. Mmmm písal som to ako odpoved dokimu

odpovedať

0 | 0

08.02.16 13:04 | speedfred

79

87

Skúšal som 1.6dci ,118kW a celkom ma prekvapilo ako to ide. Do 140km/h (viac som neskúšal) celkom fajn a to ja mam 2.2 - 150kW. Kazdy ohrňa nos nad 1.6 ale treba to aj skusit,moja voľba by asi bola ale benzín.

odpovedať

3 | 0

09.02.16 17:56 | painkiller

108

80

Jazdím na: BMW 135i cupé

odpovedať

0 | 0

09.02.16 17:57 | painkiller

108

80

Skús ešte napísať, čo si predstavuješ pod pojmom prekvapivo dobre a aké najsilnejšie auto si šoféroval, nie v akom si sa viezol, pretože som si nie istý objektivitou tvojho hodnotenia, čo sa výkonu motora týka.
Jazdím na: BMW 135i cupé

odpovedať

0 | 1

10.02.16 10:59 | speedfred

79

87

Myslel som že stačí do normálnej premávky,a na to že to je objem iba 1.6l.
No a k tomu druhému:na jeseň som jazdil v Moste na okruhu P 911 carrera s r2012(to auto ma znami),slovakiaring ferrari+porsche (iba po 2 kola). M3 e36,mazda 323gtr,540i,530i. mám rád bmw (podľa avataru asi aj ty) no a teraz rozmýšľam kúpiť niečo pre zábavu (starsie) 130i 135i rcz r alebo megane rs.

odpovedať

1 | 0

11.02.16 16:50 | painkiller

108

80

Vidím, že rozmýšľaš podobne ako ja. Jedno auto na bežné vozenie a druhé na zábavu. Ja by som si však Renault nikdy nekúpil, nech by vyzeral akokoľvek dobre. Na bežné vozenie by som skôr nejakú Mazdu.
No ak tomu, že uvažuješ nad 130i, alebo 135i, tak z vlastnej skúsenosti doporučujem 135i, aj keď má 2 turbá v prípade motora N54 a jedno v prípade motora N55. Rozdiel medzi atemosfére 130i a turbom 135idosť cítiť. No a ak budeš dodržovať pravidlá starostlivosti o turbo, tak sa nemáš čoho báť. Každopádne ti prajem šťastnú ruku pri kúpe zábavky :-)))
Jazdím na: BMW 135i cupé

odpovedať

0 | 0

09.02.16 17:45 | painkiller

108

80

Veľmi pekne napísaný koment. Pravdivo, rozvážne a dokonca aj s úsmevom na tvári.
Jazdím na: BMW 135i cupé

odpovedať

1 | 0

10.02.16 18:42 | speedfred

79

87

pozerám,že máš 135i , vieš mi poradiť na čo si mám dať pozor? idem jednu pozrieť.

odpovedať

0 | 0

11.02.16 19:55 | painkiller

108

80

V žiadnom prípade nekúp auto dovezené z USA! Kvôli emisiám problémy s motorom. EU modelov sa to netýka.
Daj pozor na nepravidelný chod pri studenom štarte. Auto nesmie byť ani preštartované cca 3 - 4 dni. Po takto "odstátom" motore musí byť štart ľahký a prvých cca 10sekund by mal motor mať cca 1000 otáčok a následne 800 otáčok. Prvých 10 sekund bude mať auto pri výfuku surový zvuk, ktorý po prechode na 800 otáčok zjemnie. vypočuj si videá na YouTube, je ich tam dosť. Nepravidelnosť chodu však môže spôsobiť aj nedostatočne nabitý, alebo starý akumulátor. To si zisti ešte pred pokusom so studeným štartom, že aký starý je akumulátor.
Moje auto má cca 73000km a ešte som s ním nikdy nemal problém, až na ten opotrebovaný akumulátor. V servise chceli už meniť vstreky, našťastie som im npodľahol. Ale ovládacie cievky a sviečky som dal vymeniť.
Treba dať pozor na strechu zvonku, lebo sa ľahko premáčke. No a rátaj so spotrebou 10-11 litrov 100 oktánového benzínu. Môžeš dať aj 95-ku, ale auto ide o poznanie horšie.
A ešte, ak má auto automatickú prevodovku, tá musí byť zvonku absolútne suchá, bez akejkoľvek stopy po oleji. To sa dá ale zistiť len na zdviháku a odkrytovaní.
Jazdím na: BMW 135i cupé

odpovedať

0 | 0

14.02.16 19:30 | painkiller

108

80

A ešte ma napadlo, že po zohriatí prevodovky na 110°C skús akceleráciu z 0 na 100. Tá musí byť cca 5sec. Ak nie, tak je niečo zle s motorom.
Jazdím na: BMW 135i cupé

odpovedať

0 | 0

14.02.16 19:51 | speedfred

79

87

vďaka za rady. chcem manual, je to predsa na hranie! no a teraz bábo raď: auto má 93000km,ale je dovezené z Kanady(budíky v km jako u nás) a teda neviem jako je to s emisiami. išlo to celkom fajn a majiteľ vypadá jako poriadny pedant.auto je v CZ a je aj na slovenskom bmwklube.

odpovedať

0 | 0

08.02.16 10:20 | E55AMG
Na moj vkus slabe...

odpovedať

08.02.16 17:28 | Lioooo
Auto krasne, ale toto chce lepsi motor. Osobny dojem dobry, ale od tohoto modelu by som cakal trosku lepsie prevedenie detailov. Napr zo zatvarania dveri a kufra som mal trosku zmiesane pocity. Mozno to bol len konkretny kus, neviem.

odpovedať

08.02.16 19:11 | Tango030

52

73

Čo sa týka dizajnu tak je jasné že frantíkom sa bude páčiť to ich vlastné,taliani si budú hájiť alfu,nemci budú veľebiť passat,meďák,báwo, a našinci sa budú držať embéčok zubami nechtami.
A pošramotenú povesť majú všetky automobilky,na každého sa niečo nájde či už je to renault alebo vw.
Jazdím na: Ford

odpovedať

8 | 1


Najnovšie komentáre