Talianska značka známa svojím jedinečným prístupom k dizajnu takto odpovedá na rovno dve výsostne aktuálne požiadavky trhu – neskutočne puchnúci segment SUV a nevyhnutná elektrifikácia, hoci v tejto chvíli sa mi zasekli klávesy.

Značka, ku ktorej mi akosi nejde elektrina – a to ani vo forme hybridného pohonu – svoj nový budúci model smeruje najmä do mestských podmienok, preto ho označuje ako CUV (compact utility vehicle). Moderným dizajn však nezabúda ani na korene značky tak, ako to vždy Alfa nezabudne pripomenúť, a aj na tomto koncepte nájdeme hneď niekoľko odkazov na svoju vlastnú históriu, stelesnenú v niekoľkých detailoch – medzi nimi na prvom mieste tvar samotnej masky, umiestnenie loga, svetlá s tromi segmentmi (tu nájdeme čosi spoločné s typom Brera), a podobne je to aj pri pohľade zozadu, ktorému veľmi decentne dominujú štýlové tenké svetlá. 

Status exkluzívneho postavenia tohto v mnohom inovatívneho a pre značku jedinečného typu stelesňuje aj interiér, do ktorého už pripravujú vysoko kvalitné materiály. Športové srdce fanúšika značky však chce čítať aj o sľubovanej agilite a dynamike auta, ktoré nemá mať ďaleko charakterom ani veľkosťou od Stelvia. Tu si bude pomáhať novinka elektrickým pohonom, o ktorom zatiaľ veľa nevieme, ale ak to Taliani dobre zvládnu, môže Tonale získať príslovečné dynamické parametre, aké sa od auta tejto značky očakávajú.

V ústrety elektrine

Alfa Romeo sa teda v Ženeve vydáva na neprebádanú pôdu, no priniesť chce okrem všeobecne očakávaných úžitkových vlastností aj čosi viac – taliansky dizajnový štýl, ktorý tento segment nepochybne potrebuje ako soľ. Lebo čo si budeme hovoriť, SUVéčka nadobudli akýsi unifikovaný tvar, v mnohých prípadoch ich z diaľky ani nedokážeme rozoznať. A práve tu sa chystá Alfa naplniť svoje historické poslanie. Stáť bude teda na jedinečných 21-palcových diskoch kolies so zvláštnym dizajnom telefónneho číselníka (či si ho mladí ešte vôbec pamätajú?). Kolesá by mali zaberať všetky štyri – predné bude poháňať spaľovací motor, zadné elektrický. Na tomto koncepte už sotva čo priekopnícke vymyslieť, no je jasné, že špeciálna značka Alfa Romeo bude hľadať riešenia, ktoré viac, ako ochranu životného prostredia, budú sledovať potešenie z jazdy. Veď ako inak. Jazdné zážitky bude možné dávkovať pomocou rôznych režimov, ktoré zmenia spôsob aj intenzitu pohonu, a pomocou veľmi výstižne nazvaného ovládača  - tlačidlo E-mozione - sa bude meniť nastavenie odozvy pohonnej jednotky, ostrosť bŕzd a aj riadenia. Jazdiť sa podľa predbežných informácií bude aj na čisto elektrický pohon. Aj taká bude Alfa Romeo budúcnosti. Možno už o tri roky.

zdroj a foto: Alfa Romeo